حضور گسترده و هزاران نفری مردم در مراسم تشییع پیکر “بلال نصرویی” در میرجاوه

به گزارش رسانک، امروز چهارشنبه ١٩ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، مراسم تشییع پیکر “بلال نصرویی (ریگی)” در روستای فتح آباد واقع در دهستان انده از توابع شهرستان میرجاوه برگزار شد و هزاران شهروند بلوچ از اقصی نقاط بلوچستان خود را به این مراسم رساندند.

بلال نصرویی، فرزند مرود و ساکن زاهدان، از خوانندگان مشهور و محبوب بلوچستان بود که شب گذشته توسط افراد مسلح ناشناس با ضرب چاقو به قتل رسید.

این خواننده محبوب و مردمی پس از آنکه حدود دو سال پیش یک آهنگ در وصف بلوچستان خوانده و به دشمنان بلوچستان تاخته بود، تحت تعقیب نهادهای امنیتی قرار گرفته و چندین بار نیز تهدید به ترور شده بود.

وی پس از تهدیدات دستگاه‌های امنیتی مجبور به مهاجرت به شهری مرزی ماشکید در شرق بلوچستان شده بود و پس از مدتی با وساطت معتمدین طایفه نصرویی با شرط اینکه خوانندگی را کنار بگذارد به زندگی عادی خود در زاهدان برگشته بود.

در روز ٢٣ مرداد ماه ١۴٠١، که خدانور لجه ای پس از یورش ده‌ها نیروی نظامی و امنیتی رژيم جمهوری اسلامی ایران با هدف سرکوب به منطقه شیرآباد در شمال شهر زاهدان بازداشت شد، ویدئویی از بلال نصرویی در حال وایرال بود که در قالب شعر، دشمنان بلوچ و بلوچستان تهدید به نابودی می‌شدند.

شباهت زیاد بلال با خدانور باعث شده بود تا نیروهای فاشیست نظامی، چند ساعت پس از بازداشت خدانور عکسی از وی را با خوشحالی و برای مقابله با وایرال آن کلیپ بلال منتشر کنند که نشان می‌داد، خدانور به پرچم میله جمهوری اسلامی دستبند زده شده و لیوانی آب در مقابلش گذاشته شده است که البته چند ماه بعد و در زمان خیزش انقلابی مردم علیه جمهوری اسلامی، همان عکس معروف خاری به چشم کل رژیم جمهوری اسلامی ایران شد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*