تجمع و اعتراض اهالی منطقه تفتان به استخراج معادن طلای منطقه و تأثیرات منفی تخریب محیط زیست

به گزارش رسانک، امروز یکشنبه ١۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، ده‌ها شهروند بلوچ از اهالی منطقه کوهپایه ای کوه تفتان به همراهی شماری از فعالان محیط زیست در شهرستان تفتان برای جلوگیری از استخراج یکی از بزرگترین معادن طلای بلوچستان تجمع اعتراضی برگزار کردند.

بر اساس این گزارش، مسئولان و شرکت استخراج کننده طلا بدون در نظر گرفتن شرایط محیط زیستی و همچنین زندگی مردم منطقه اقدام به جمع آوری تفاله های استخراج شده در نزدیکی محل سکونت شهروندان کرده و این امر که باعث تخریب قنات و زمین های مردم می‌شود موجب اعتراض این شهروندان شده است.

گفتنی است که پیشتر نیز این شهروندان برای جلوگیری از تخریب محیط زیست بکر و دست نخورده “بام بلوچستان” ( کوه تفتان) بیانیه ای صادر کرده و اعلام کرده بودند که اجازه نخواهند داد با تخریب محیط زیست این منطقه، زیبایی های تفتان را از بین ببرند.

لازم به ذکر است که روز جمعه ۴ اسفند ماه ۱۴۰۲، مولوی عبدالحمید نیز به دغدغه‌ها و اعتراضات ملت بلوچ پیرامون استخراج معدن طلا از کوه تفتان اشاره کرده و گفته بود که “این فقط خواستۀ مردم تفتان نیست، بلکه خواستۀ تمام مردم استان است که اگر در این منطقه خیری وجود دارد باید به همین مردمی که گرسنه هستند و برای این سرزمین کشته داده‌اند، برسد و برای مردم همین منطقه هزینه بشود. همچنین این استخراج نباید به محیط زیست ضربه بزند و آب‌های زیرزمینی را از بین ببرد و سبب کوچ مردم بشود.”

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*