گزارشی از یک متهم خانم سنی مذهب در زندان اوین

رسانک به نقل از هرانا/ نسیمه اسلام زهی، متهم امنیتی سنی مذهب به صورت بلاتکلیف در بند زنان زندان اوین محبوس است. خانم اسلام زهی در شهریور ماه ۱۴۰۲، در دادسرای استان سیستان و بلوچستان به ضن عضویت در گروه ستیزه‌جو تفهیم اتهام شده است.

در این گزارش به نقل از یک منبع مطلع آمده است: “خانم اسلام زهی به همراه همسرش در شهریورماه ۱۴۰۲، در دادسرای استان سیستان و بلوچستان به ضن عضویت در گروه ستیزه‌جو داعش تفهیم اتهام شد و سپس به زندان اوین منتقل شدند. تاکنون جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این افراد برگزار نشده است.”

بر اساس اطلاعات دریافتی، در شهریور ماه سال گذشته، خانم اسلام زهی به همراه همسر و فرزند یک ساله شان در استان سیستان و بلوچستان بازداشت شدند. در گزارشات نیروهای امنیتی عنوان شده است که آنها در زمان بازداشت حامل سلاح بوده اند.

نسیمه اسلام زهی، حدودا ۴۰ ساله به مدت سه ماه در یکی از سلولهای انفرادی بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین گذارند و سه ماه نیز در سلولهای چند نفره این بازداشتگاه سپری کرد. نهایتا در تاریخ چهاردهم اسفندماه ۱۴۰۲، به بند زنان این زندان منتقل شد.

به گفته این منبع مطلع، “عایشه فرزند یک ساله این زوج، پس از بازداشت این افراد به مکان نامعلومی منتقل شده است. اما در بازجویی ها به نسیمه گفته شده فرزندش را به یک خانواده شیعه سپرده اند. هم اکنون خانم اسلام زهی فرزند دومش را باردار است و به زودی زایمان خواهد کرد.”

این منبع مطلع بدون اطلاع از هویت همسر خانم اسلام زهی افزوده است: “همسر نسیمه که اصالتا از اهالی استانهای کردنشین است، در یکی از اتاق های چند نفره در بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین نگهداری می‌شود. این زوج تاکنون هیچ تماس یا ملاقات حضوری با یکدیگر نداشته اند.”

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*