احضار و تهدید چند تن دیگر از اعضای “استقبال مسجد مکی” توسط اداره اطلاعات زاهدان

به گزارش رسانک، روز چهارشنبه ۸ فروردین ماه ۱۴۰۳، نیروهای امنیتی مولوی «نعمت الله ریگی» فرزند خوبیار یکی دیگر از اعضای استقبال مسجد مکی را به همراه دستکم دو نفر دیگر که راهنمای مسافران نوروزی در این مکان هستند را احضار، بازجویی و تهدید کرده اند که در صورت ادامه استقبال از مسافران نوروزی بازداشت خواهند شد.

از هویت دو شهروند دیگر احضار شده تا لحظه تنظیم خبر اطلاعی در دست نیست.

همچنین روز دوشنبه ۶ فروردین ماه نیز سه نفر با نام‌های مولوی “عبدالمالک ملک زاده”، مولوی “مهدی براهویی” و مولوی “نعمت الله ریگی”، هر سه نفر از اعضای استقبال و راهنمای مسافران نوروزی در مسجد مکی بوده اند که به مدت چهار ساعت مورد بازجویی و تهدید نیروهای امنیتی قرار گرفته اند.

بر اساس این گزارش، همه امورات اداره اطلاعات استان بلوچستان و سیستان و شهر زاهدان در اختیار یک فرد غیربومی حدودا  ۲۷ ساله با نام مستعار «رمضانی» که مسئولیت بازجوهای اطلاعات را نیز عهده دار است محول شده که بارها شهروندان بلوچ احضار شده را مورد توهین و تحقیر قرار داده و به شخصیت مولوی عبدالحمید نیز اهانت کرده است.

گفتنی است که اخیرا پس از حضور پرشمار مسافران نوروزی از سایر نقاط کشور به زاهدان و بازدید از مسجد مکی و ملاقات با مولوی عبدالحمید افراد لباس شخصی که با موتورسیکلت هستند اقدام به سرقت و‌ ضبط تلفن‌های همراه مهمانان کرده‌اند.

بدنبال این اقدام لباس شخصی ها اعضای انتظامات آنان را تعقیب کرده‌اند که متوجه شده‌اند این افراد مسلح بوده و افراد انتظامات را تهدید به بازداشت کرده اند.

همچنین روز یکشنبه ۵ فروردین ماه در بازار چهارراه رسولی زاهدان شیشه‌های حدود پانزده خودرو از مسافران نوروزی توسط افراد لباس شخصی شکسته شده و سه خودرو نیز سرقت شده است.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*