کشته و زخمی شدن دو شهروند بلوچ در پی تیراندازی نیروهای نظامی در شهرستان نصرآباد (زابل)

به گزارش رسانک، امروز چهارشنبه ۷ اردیبهشت ماه ١۴٠١، تیراندازی مستقیم و رگباری نیروهای مبارزه با مواد مخدر در روستای “ده رشید” از توابع شهرستان نصرآباد به سمت دو شهروند، منجر به کشته شدن یک نفر و زخمی شدن یک تن دیگر شد.

در تیراندازی بدون ضابطه این نیروها ،”میلاد سارانی” کشته و پدرش، “عبدالرئوف سارانی” از ناحیه پا مورد اصابت گلوله قرار گرفته است.

گفته می‌شود نیروهای مبارزه با مواد مخدر در حالی به سمت این شهروندان در مقابل خانه شان تیراندازی کرده اند که هيچگونه هشداری به آنها نداده و عبدالرئوف در حال باز کردن درب منزل جهت وارد کردن خودرو توسط پسرش بوده است. 

از علت تیراندازی نیروهای نظامی به سمت این شهروندان بلوچ اطلاعی در دست نیست.

یک منبع آگاه در این باره به رسانک گفت: یکی از نیروهای نظامی به نام “میلاد رهدار” از نیروهای مبارزه با مواد مخدر شهرستان دوست محمد (هیرمند) به سمت این شهروندان تیراندازی کرده است.

این منبع افزود: میلاد رهدار قبلا نیز بدون رعايت قوانين به کارگیری سلاح اقدام به تیراندازی، سمت شهروندان کرده که بواسطه آن چندین جوان بلوچ کشته شده اند.

این منبع ادامه داد: علیرغم شکایت بستگان قربانیان قبلی علیه این نیروی نظامی، تاکنون هیچ یک از پرونده ها به نتیجه نرسیده است.

لازم به ذکر است که سالانه تیراندازی های بی ضابطه و مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی در بلوچستان و سیستان در حالی جان شهروندان بلوچ را می‌گیرند که دستگاه قضایی رژیم جمهوری اسلامی ایران تاکنون هیچ کدام از خاطیان را مجازات نکرده است.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*