در سوگ فرزندان کوردستان عزاداریم

حزب مردم بلوچستان قتل حکومتی چهار زندانی سیاسی کورد را که در بامداد روز ۹ بهمن ۱۴۰۲ صورت گرفت شدیدا محکوم می‌نماید. اجرای حکم اعدام محسن مظلوم، پژمان فاتحی، وفا آذربار و هژیر فرامرزی با اتهامات واهی “محاربه و جاسوسی” لکّه‌ی ننگ دیگری است بر کارنامه‌ی سراسر جنایت رژیم جمهوری اسلامی ایران که شرارت در منطقه و کشتار و سرکوب شهروندان در داخل را راهی برای بقای خویش می‌پندارد. اما نظام ایدئولوژیک جمھوری اسلامی حاکم بر ایران همچون سیستم‌های دیکتاتوری دیگر جھان غافل از آن است که روزی آتش خشم زیر خاکستر مردم زبانه خواهد کشید و شعله‏ھای سوزان خشم‏شان دودمان ظلم و ستم حاکمان را به خاکستر تبدیل خواهد نمود.

ملت کورد در طول تاریخ همواره نشان داده است که کشتار، اعدام، سرکوب و شکنجه نمی‌تواند آن‌ها را از مبارزات آزادیخواهانه و برابری طلبانه یک قدم به عقب بکشاند. انقلاب ژینا (مهسا) از کوردستان شروع شد، به همه‌ی نقاط ایران تسرّی یافت و جهانی را در حیرت فرو برد.

حزب مردم بلوچستان ضمن ابراز همدردی و تسلیت به خانواده‌های این شهیدان راه آزادی، مردم غیور کورد و حزب کومله‌ی کوردستان ایران که این عزیزان از اعضای آن بودند اعلام می‌دارد که تنها راه پایان دادن به قتل‌های حکومتی و تحقق آرمان‌های آزادیخواهانه‌ی شهدای ملت‌های تحت ستم ایران برافکندن رژیم جور و جهل جمهوری اسلامی و گذار به سیستمی دموکراتیک و سکولار مبتنی بر منشور جهانی حقوق بشر و احقاق حق حاکمیت مردمان گوناگون تاریخی در ایران متکثر است.

حزب مردم بلوچستان
۲۹ ژانویه‌ی ۲۰۲۴


Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*