گزارشی از مشکلات اهالی روستای شکرجنگل راسک و بی تفاوتی مسئولان

رسانک/ روستای شکر جنگل از توابع شهرستان راسک با دارا بودن جمعیتی بیش از ۵۰۰ خانوار کماکان پس از گذشت شش سال از آمدن برق به این منطقه چندین خانه از این روستا از برق و جاده آسفالت محروم هستند.

بر اساس همین گزارش و به نقل از اهالی روستا، بیش از ۶ سال است که منزل ۱۵ خانوار که در وسط بازار قرار دارند، فاقد برق هستند. این در حالی است که ترانس برق در نزدیکی این منازل قرار دارد و هیچ مسئولی جوابگوی اهالی این روستا نیست.

به گفته اهالی این روستا، در حالی که مردم از بی برقی رنج می برند، اداره برق نامه از منابع طبیعی می خواهد، منابع طبیعی مدعی است که زمین ها تحویل بنیاد مسکن شدند و اداره مسکن ادعا دارد زمین‌ها ملی هستند.

این پاسکاری توسط مسئولین در حالی اتفاق می افتد که جمعیت غالب این روستا برق دارند و منطقه کاملاً مسکونی است ولی هیچ مسئولی پاسخگوی اهالی این روستا نیست.

این روستا تا جاده اصلی ترانزیتی سه کیلومتر فاصله دارد اما بعد از چندین سال پیگیری اهالی روستا و وعده های مسئولین و نماینده، سطح جاده چندی پیش شن ریزی شد اما آن را آسفالت نکردند و به مرور زمان این شن ریزی هم تخریب شد.

قابل ذکر است بسیاری از روستاهای شهرستان راسک و سایر روستاهای استان بلوچستان و سیستان، فاقد شبکه برق، آب و اینترنت هستند و مردم و مخصوصا دانش آموزان بخاطر نبود این امکانات با مشکلات زیادی مواجه هستند.



Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*