تایید حکم اعدام عباس دریس در دیوان عالی کشور

به گزارش رسانک، روز یکشنبه ۸ بهمن ماه ۱۴۰۲، فرشته تابانیان وکیل عباس دریس اعلام کرد که با رد درخواست اعاده دادرسی عباس دریس در دیوان عالی جمهوری اسلامی، حکم اعدام این زندانی سیاسی تأیید شد.

فرشته تابانیان، در پیامی در شبکه ایکس (توییتر سابق) نوشت: “با وجود ایرادات فراوان به رأی دادگاه بدوی، اعاده دادرسی موکلم عباس دریس در دیوان عالی کشور رد شد. موکلم به اتهام محاره به اعدام محکوم شده بود. تقاضای اعمال ماده ۴۷۷ را کردیم که در دست بررسی‌ست. همچنان تأکید و باور دارم که عباس دریس در قتل شهید صیادی هیچ نقشی نداشته است.»

لازم به ذکر است اشاره فرشته تابانیان به ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری است که بر اساس آن «در صورتی که رئیس قوه قضاییه رأی قطعی صادره از هریک از مراجع قضایی را خلاف شرع بیّن تشخیص دهد، با تجویز اعاده دادرسی، پرونده را به دیوان‌عالی کشور ارسال»‌ می‌کند «تا در شعبی خاص که توسط رییس قوه قضاییه برای این امر تخصیص می‌یابد رسیدگی و رأی قطعی صادر» کند.

برادران دریس پیشتر به اتهام‌های واهی “محاربه” و “اخلال در نظم عمومی” متهم شده‌ بودند.

عباس دریس، ۴۸ ساله، دارای سه فرزند است و “کفایه حزباوی” همسرش، دو سال پیش پس از شنیدن خبر صدور حکم اعدام برای عباس، دچار سکته‌ی مغزی شد و درگذشت.

وی تنها شاهد جنایت کشتار نیزارهای معشور (ماهشهر) در آبان ۱۳۹۸ است که در آن سال بازداشت شد و بر اساس اعترافات تلویزیونی که تحت فشار و شکنجه جسمی و روحی از او اخذ شد، در دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شد.

برادر وی محسن دریس که متولد سال۱۳۷۱ و دارای یک فرزند است به اتهام شرکت در اعتراضات آبان ۹۸ به حبس ابد محکوم شد و روز سه‌شنبه ۲ آبان ماه، با قرار وثیقه پانصد میلیون تومانی از زندان به طور موقت و تا پايان مراحل دادرسى آزاد شد.


Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*