اعدام سه نفر از جمله دو برادر بلوچ فاقد شناسنامه در زندان بیرجند

به گزارش‌ رسانک، امروز یکشنبه ۸ بهمن ماه ١۴٠٢، حکم اعدام سه نفر از جمله دو برادر زندانی بلوچ فاقد شناسنامه که از بابت اتهامات مربوط به‌ مواد مخدر و قتل، به سلول انفرادی زندان بیرجند منتقل شده بودند، اجرا شد.

حال وش، هویت این دو زندانی بلوچ را “عارف اسحاق زهی”، ۲۴ ساله، متاهل، دارای یک فرزند و “عاصف اسحاق زهی”، ۳۰ ساله، متاهل، دارای سه فرزند، هر دو فرزند ظاهر و اهل زابل و هویت زندانی دیگر را “روح الله شاکری”، ۲۱ ساله، اهل روستای بردسکن خراسان رضوی عنوان کرده است.

گفتنی است عارف و عاصف در سال ۱۴۰۰ با اتهام مواد مخدر در بیرجند بازداشت و در دادگاه انقلاب این شهر به اعدام محکوم شدند.

روح الله نیز در سال ۱۴۰۰، به اتهام قتل در یک نزاع دسته جمعی، در مراسم عروسی در بیرجند بازداشت و به اعدام (قصاص) محکوم شده بود.

بر اساس این گزارش، حکم اعدام دو برادر بلوچ در حالی انجام شده که بر خلاف قانون مسئولان قضایی و زندان بیرجند اجازه ملاقات آخر با خانواده را به آنها نداده‌اند.

لازم به ذکر است که در سال ٢٠٢٣ دستکم ١٨۴ زندانی بلوچ با اتهامات گوناگون در ٢۶ شهر مختلف ایران که زندان‌های زاهدان با ۵۴ و بیرجند با ٣١ مورد بیشترین تعداد اجرای حکم غیرانسانی اعدام را داشته‌اند، اعدام گشته‌ که در بین این زندانیان حداقل چهار زن نیز وجود دارد.


Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*