کشته و زخمی شدن دستکم ٩ نفر در پی تیراندازی دو گروه در شهرستان راسک

به گزارش رسانک، شامگاه روز چهارشنبه ۴ بهمن ماه ۱۴۰۲، در پی درگیری مسلحانه توسط دو گروه از شهروندان بلوچ و پنجابی تحت حمایت نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی و اهل پاکستان در روستای گل کنڈ در چند کیلومتری شهر راسک، دستکم دو شهروند بلوچ کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند و سه تن از اتباع پاکستانی کشته و دو تن دیگر زخمی شدند.

هویت شهروندان بلوچ کشته شده، “”رحیم بلوچی” فرزند کریم بخش اهل روستای پراهین گواش واقع در شهرستان راسک و “وحید بلوچی”، فرزند نادل، اهل روستای بارگ در منطقه لاشار کاهی شهرستان راسک عنوان شده و هویت دو شهروند بلوچ مجروح نیز “اسد بلیده ای” فرزند رسول بخش، اهل شهر راسک و “نعیم” (فامیل نامشخص) اهل روستای پیرمتی از توابع بخش پارود شهرستان راسک عنوان شده است.

هویت یکی از کشته شدگان اتباع پاکستانی “واحد” معروف به واحد سندی عنوان شده و از سایر کشته و زخمی شدگان اتباع پاکستانی تا لحظه تنظیم خبر اطلاعی در دست نیست.

گفته می‌شود که واحد سندی چندین سال است که در شهرستان راسک ساکن بوده و به ظاهر در شهر و روستاهای مختلف به کارگری مشغول بوده اما در زمان درگیری با مهمات و سلاح‌های مختلف اقدام به تیراندازی کرده است.

برخی منابع منابع خبر داده‌اند که واحد از نیروهای امنیتی پاکستانی بوده که تحت حمایت نهادهای امنیتی رژیم جمهوری اسلامی ایران بوده و برای دولت پاکستان در قبال شناسایی مبارزان بلوچ پناهنده به غرب بلوچستان جاسوسی می‌کرده است.

این درگیری مسلحانه که حدود پنج ساعت بطول کشیده، در پی اختلاف و درگیری لفظی دو کودک رخ داده و پس از دخالت بزرگترها به صورت مسلحانه ادامه پیدا کرده است.

لازم به ذکر است که در این درگیری هیچ یک از نهادهای امنیتی و نظامی شهر راسک علیرغم جو شدید امنیتی به محل درگیری اعزام نشده و هیچگونه اقدامی نیز از سوی آنها صورت نگرفته است.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*