عدم‌ پرداخت معوقات ‌و دستمزد نیروهای شرکتی اورژانس ۱۱۵ پهره

به گزارش رسانک، روز سه‌شنبه ۳ بهمن ماه ۱۴۰۲، نیروهای شرکتی اورژانس ۱۱۵ وابسته به دانشگاه علوم پزشکی پهره (ایرانشهر) حقوق و معوقات خود را دریافت نکرده‌ و در وضعیت بد معیشتی بسر می برند.

بر اساس این گزارش و به نقل از یکی از نیروهای شرکتی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر، نیروهای شرکتی اورژانس ۱۱۵ از فروردین تا تیر حقوق نگرفتند و بعد از آن پنجشنبه آخر هر ماه یک حقوق واریز کردند، به گونه ای که در بهمن ماه حقوق مهر ماه رو واریز کردند. 

 در دی ماه علیرغم وعده پرداخت حقوق های معوق، فقط مبلغی در حدود چهارصدهزار تومان علی الحساب پرداخت کردند. 

از دو هفته پیش نیز مسئولین وعده دادند که حقوق آبان را واریز می کنند و در جلسات برگزار شده قرار شد که دانشگاه مبلغی را به شرکت پرداخت کند، اما تا کنون چنین اتفاقی نیفتاده است. 

گفتنی است این نیروها ۷ سال است که مشغول به کار هستند، اما دکتر بویا جهت توجیه عدم پرداخت حقوق گفته است: “بیشتر نیروهای متخصص نیستند و پول الکی می گیرند؛ این نیروهای غیر حرفه ای در زمان دکتر موحد جذب شدند و معلوم نیست کجا مشغول به کار هستند.”

خبرگزاری رَسانْک پیشتر در گزارشی نسبت به مافیای موجود در علوم پزشکی ایرانشهر در خصوص نیروهای شرکتی به شرح زیر منتشر و به نقش حبیب الله دهمرده، عضو مجلس ایران از زابل و یک فرد نظامی بازنشسته پرنفوذ در استانداری استان بلوچستان و سیستان اشاره کرده بود. 

بر اساس این گزارش، شرکتی به نام “آهورا” که به نام برادر حبیب الله دهمرده، ثبت شده با رانت و روابطی که این عضو مجلس در استانداری دارد، قراردادهای یکطرفه ای را بر دانشگاه علوم پزشکی پهره (ايرانشهر) تحمیل کرده است. 

صاحب امتیاز شرکت که علاوه بر این، یک فرد بازنشسته نظامی نیز است، مسئول برخی از نیروهای شرکتی این دانشگاه است و زمانی که این نیروها در ابتدای تابستان ١۴٠٢، بدلیل عدم دریافت حقوق چهار ماهه اعتراض کرده‌اند با استفاده از روابط و نفوذ خود توانسته است از طریق نیروهای اطلاعات سپاه و حراست دانشگاه آنها را تهدید به بازداشت و اخراج کند.

بر اساس این گزارش، زمانی که این نیروها موضوع را به فرماندار ویژه شهرستان ایرانشهر اطلاع داده‌اند نیز جوابی تند و خارج از عرف اداری به نیروها داده شده است.

گفتنی است که با توجه به این روابط و مافیای قدرتمند و تسلط آن بر دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر، هیچ حق اعتراضی به نیروهای بلوچ داده نمی‌شود و اگر هم کسی اعتراض کند از طریق حراست دانشگاه و یا با پرونده سازی جعلی از طرف نهاد اطلاعات سپاه مورد تهدید قرار خواهد گرفت کما اینکه در تاریخ ٧ مرداد ماه ۱۴۰۲، یکی از نیروهای دانشگاه با هویت “عبدالستار صلاحزهی” به دلیل پیگیری نسبت به پرداخت مطالبات و معوقات توسط منابع انسانی دانشگاه به منطقه مسجد ابوالفضل در مرز استان کرمان تبعید و منتقل شد. 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*