اعلام پایان تحصن معترضان علیه نسل کشی بلوچ در اسلام آباد

به گزارش رسانک، امروز سه‌شنبه ٣ بهمن ماه ۱۴۰۲، بانک دکتر مهرنگ بلوچ طی کنفرانس مطبوعاتی در محل کلب پرس اسلام آباد، تحصن معترضان بلوچ را در این شهر اعلام کرد. 

دکتر مَهرنگ گفت: “دنیا گواه است، همه شما گواه هستید با بلوچ ها چه رفتاری شده است. بلوچستان به کارخانه ای تبدیل شده که ژنرال های شما (پاکستانی) در آن پول در می‌آورند. ما جنایات علیه بشریت را که در آنجا اتفاق می‌افتد، افشا کردیم و «این موفقیت ماست»”.

بانُک مهرنگ افزود: “ما به تحصن در اسلام آباد پایان می‌دهیم اما به مبارزه علیه نسل کشی بلوچ ادامه می‌دهیم. ما با پیام نفرت از اینجا (اسلام آباد) می‌رویم، هر آنچه برای ما اتفاق افتاده به یادگار خواهد ماند.”

وی اضافه کرد که “ناامید کننده‌ ترین جنبه این است که در این دوران چالش برانگیز، همه ارکان حکومت، از قوه قضائیه گرفته تا رسانه‌ها، علیه ما همسو شدند. در حالی که سازمان‌های امنیتی حکومتی ما را شکنجه می‌کردند، قوه قضائیه به صورت جنایتکارانه سکوت کرد و رسانه‌ها به صورت یک کارزار مشترک علیه ما پرداختند و جنایات حکومت را پنهان کردند.

وی در پایان اعلام کرد که فاز پنجم این اعتراضات در تاریخ ٢٧ ژانويه (٧ بهمن ماه ۱۴۰۲) در مرکز بلوچستان، شهر شال (کویٹه) آغاز خواهد شد.

لازم به ذکر است که این اعتراضات پس از قتل چهار شهروند بلوچ توسط نیروهای امنیتی پاکستان در شهر تربت آغاز شد و با راهپیمایی بصورت پیاده و طی کردن حدود ١۶٠٠ کیلومتر به اسلام آباد ادامه داشت تا اعتراضی به رفتارهای فراقانونی رژیم جمهوری اسلامی پاکستان در برابر بازداشت، ناپدیدسازی قهری و کشتار شهروندان بلوچ باشد و توجه جهانیان را به این ظلم و ستم جلب کند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*