تجمع مردم بلوچ در مقابل پاسگاه روستای ریمدان دشتیاری در اعتراض به تیراندازی به سوختبران

به گزارش رسانک، امروز ۲۹ دی ماه ۱۴۰۲، شهروندان روستای ریمدان در اعتراض به تیراندازی نیروهای نظامی به سمت خودروهای سوختبران که شب گذشته صورت گرفته و منجر به زخمی شدن یک نفر شده، در مقابل پاسگاه مرزبانی ریمدان تجمع کردند.

بر اساس این گزارش، پس از این تیراندازی معترضان با تجمع در مقابل پاسگاه، خواستار پاسخگویی نیروهای نظامی شدند اما نیروهای نظامی از جمله پاسدار “نیکو” از نظامیان این منطقه اعلام کرده‌اند که باز هم تیراندازی به سمت سوختبران را تکرار خواهند کرد.

گفتنی است که بدنبال این تهدید نیروهای نظامی، اهالی ریمدان اعلام کرده‌اند که در صورت تکرار تیراندازی، بازارچه مرزی ریمدان (۲۵۰) را مسدود خواهند کرد و اجازه صادرات و واردات را نخواهند داد.

شامگاه گذشته ٢٨ دی ماه ۱۴۰۲، تیراندازی نیروهای نظامی مرصاد به سمت یک خودروهای سوختبر در رودخانه کلانی واقع در شهرستان دشتیاری منجر به زخمی شدن یک شهروند بلوچ به نام “الله بخش کلمتی” فرزند واحدبخش و اهل روستای ریمدان از توابع شهرستان دشتیاری از ناحیه پا شد.

لازم به ذکر است که بر اساس گزارش سالانه جمع آوری شده، در سال ٢٠٢٣ دستکم ٣٢١ سوختبر در تیراندازی‌های مستقیم نیروهای نظامی، حوادث جاده‌ای، تیراندازی افراد مسلح ناشناس، سیل و آتش‌سوزی کشته و زخمی شده‌اند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*