جزئیات تازه از حملات موشکی پاکستان به غرب بلوچستان/ کشته و زخمی دستکم هفت کودک و زن بلوچ

به گزارش رسانک، بامداد امروز ٢٨ دی ماه ۱۴۰۲، ارتش رژیم جمهوری اسلامی پاکستان به هفت نقطه در سه منطقه مختلف در سراوان، شمسر و حق آباد به صورت گسترده حملات موشکی و بمباران انجام داده و منجر به کشته و زخمی شماری از شهروندان بلوچ شده است.

از تلفات دقیق این حملات غیرانسانی اطلاع دقیقی در دست نیست ولی گفته می‌شود که در این حملات دستکم چهار کودک کشته و سه زن بلوچ نیز به شدت زخمی شده‌اند.

ارتش پاکستان با انتشار بیانیه ای اعلام کرده که به کمپ‌های “سرمچاران” (مبارزان بلوچ) حمله کرده و مرکز رسانه‌ای سرمچاران نیز حملات رژیم جمهوری اسلامی پاکستان را به منازل مسکونی اعضای خانواده این افراد را تأیید کرده است.

در همین راستا، در حالی که پس از حملات سپاه پاسداران به منازل مسکونی اعضای مبارزان بلوچ در شرق بلوچستان که منجر به کشته و زخمی دو کودک و سه زن شد، پاکستان مواضع تندی گرفته و همه روابط دیپلماتیک و اقتصادی خود را با رژیم جمهوری اسلامی ایران قطع کرد ولی آنچنان که از صحبت های مرعشی، معاون سیاسی و امنیتی استانداری بلوچستان برمی‌آید، رژیم جمهوری اسلامی ایران در مقابل این حملات، از منظر ضعف واکنش نرمی نشان داده و نه تنها آن را محکوم نکرده بلکه با “اتباع خارجی” خواندن کشته و مجروحین این جنایت، تلاش برای بی اهمیت جلوه دادن کشتار کند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*