گزارشی از دو حمله موشکی و پهپادی سپاه به شرق بلوچستان در پاکستان/ دستکم پنج زن و کودک بلوچ کشته و زخمی شدند

به گزارش رسانک، روز سه‌شنبه ٢۶ دی ماه ۱۴۰۲، در پی دو حمله موشکی سپاه پاسداران به مناطق مسکونی و روستایی در شرق بلوچستان و خاک پاکستان، ۵ زن و کودک کشته و زخمی شدند.

سپاه در بیانیه ای اعلام کرد که دو مقر جیش العدل را هدف قرار داده که این سازمان مسلح آن را تکذیب و خبر از هدف قرار گرفتن منازل مسکونی اعضای خود را داد.

در پی این حملات موشکی به منازل مسکونی اعضای خانواده جیش العدل، دستکم دو کودک کشته و دو زن و یک دختر نوجوان زخمی شدند.

هویت دو کودک کشته شده “حمیرا درکشیده” ۴ ساله و “سلمان درکشیده” دو ساله هر دو فرزندان کریمداد و هویت مجروحین “جمیله درکشیده” همسر کریم داد، “اسما درکشیده” ۱۷ ساله دختر کریم داد و “لالوکان بشکوفه” حدودا ۱۹ ساله عروس کریم داد، اهل روستای کستگ از توابع شهرستان راسک عنوان شده است.

سپاه پاسداران در بیانیه ای اعلام کرده بود که دو مقر سازمان جیش العدل در منطقه «کوه سبز» در خاک پاکستان را با استفاده از موشک هدف قرار داده است.

سازمان جیش العدل نیز با صدور بیانیه ای حملات موشکی سپاه را به منازل مسکونی شماری از نیروهایش عنوان کرد.

در بخشی از بیانیه این سازمان مسلح آمده که سپاه شش فروند پهپاد انتحاری با تعدادی موشک را به سمت منازل مسکونی شماری از نیروهایش شلیک کرده است.

حمله موشکی سپاه واکنش مقامات کشور پاکستان را به همراه داشته و وزارت خارجه این کشور ضمن محکوم کردن حمله موشکی، این اقدام را «نقض آشکار تمامیت ارضی» دانسته و عواقب آن را متوجه ایران کرده است.

همچنین برخی از رسانه های پاکستان ضمن محکوم کردن حملات موشکی، به ایران هشدار دادند که منتظر پاسخ این حملات موشکی باشد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*