جمهوری اسلامی با بمباران بلوچستان و کوردستان به دنبال چیست؟

رسانک/ رژیم جمهوری اسلامی ایران با بمباران مواضع مخالفانش در کشورهای همسایه، خود را به سرتیتر اخبار منطقه تبدیل کرده است. 

بمبارانی که منجر به ترک نمایشگاه توانمندی تجارت در چابهار توسط اعضای هیئت پاکستانی، فراخواندن سفیر پاکستان از تهران، لغو اجازه بازگشت سفیر ایران به پاکستان و لغو دیدار نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق با همتای ایرانی اش به دلیل حملات اخیر سپاه پاسداران به اربیل گردید. 

رژیم جمهوری اسلامی پس از کشته شدن قاسم سلیمانی، با شعارهای کلیشه ای انتقام سخت و انتقام بزرگ، آمریکا را تهدید کرده، اما پس از چهار سال نه تنها خبری از انتقام نشد بلکه این خفت و خواری همراه شد با ترور دانشمندان هسته ای در خاک ایران، سرقت اسناد محرمانه هسته ای و در نهایت نیز در حادثه کرمان، نشان داد نه تنها نمی تواند انتقام سخت بگیرد، حتی قدرت حفظ جان سرسپردگان نظام را نیز ندارد. 

پس از عدم توانایی رژيم جمهوری اسلامی ایران برای عملی کردن شعار پوشالی “انتقام سخت” و ناامید شدن از انجام آن با موشک پرانی به سمت کوردستان و بلوچستان در آن سوی مرزها، در تلاش است تا خود را مقتدر و مسلط بر شرایط کنونی نشان دهد. 

اما در همین مورد نیز به دستاورد و موفقیتی نرسیده چرا که در نتیجه حمله به مواضع خارج از مرزها چند کودک در کوردستان کشته شدند و در بلوچستان نیز فقط دو کودک جان خود را از دست دادند و هنوز جشن کشتار این کودکان را برپا نکرده بود که حمله سازمان جیش العدل به خودروی سپاه منجر به کشته شدن سرهنگ حسینعلی جاودان‌فر، جانشین سابق سپاه سراوان و دو تن از محافظانش  گردید.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*