قوه قضاییه پس از سیزده سال آمریکا را به دلیل حادثه سال ۸۹ چابهار به پرداخت خسارت محکوم کرد

به گزارش رسانک، خبرگزاری میزان وابسته به قوه قضائیه رژیم جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که دولت آمریکا را به دلیل حمله مسلحانه گروه «جندالله» در ۲۴ آذر ماه سال ۸۹ در شهرستان چابهار، به پرداخت دو میلیارد و ۶۶۲ میلیون دلار خسارت محکوم کرده است.

بر اساس این گزارش، در پی دادخواهی ۹۳ نفر از مجروحین، ورثه و بازماندگان کشته‌شدگان تاسوعای چابهار در سال ۱۳۸۹ علیه دولت آمریکا، دادگاه رسیدگی به این پرونده در شعبه ۵۵ دادگاه عمومی و حقوقی تهران (شعبه ویژه رسیدگی کننده به دعاوی بین‌المللی) به ریاست قاضی حسین‌زاده تشکیل شد و دادگاه رأی  محکومیت دولت آمریکا در این را پرونده را صادر کرد.

همچنین دولت آمریکا به پرداخت مجموعا مبلغ ۷۴۴ میلیون دلار برای ۹۳ نفر از خواهان (به ازای هر خواهان ۸ میلیون دلار) به عنوان خسارت معنوی محکوم شده است.

گفتنی است که برگزاری این جلسه دادگاه با واکنش‌ گسترده طنزآمیز کاربران فضای مجازی روبرو شده و بسیاری از مردم آن را همانند خبر برگزاری جلسه دادگاه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق ایالات متحده آمریکا بدلیل کشتن قاسم سلیمانی به تمسخر گرفته‌اند. 

لازم به ذکر است که در حادثه ۲۴ آذر ماه سال ۸۹ شهرستان چابهار که مصادف با روز تاسوعا بود، دستکم ۳۹ نفر کشته و ۷۰ نفر زخمی شدند.

@rasanknews

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*