مسدود کردن مسیر تردد سوختبران با ایجاد موانع خاکی در منطقه مرزی کله‌گان سراوان توسط سپاه 

به گزارش رسانک، امروز پنجشنبه ۲۱ دی‌ ماه ۱۴۰۲، سپاه پاسداران با استفاده از لودر رودخانه منطقه مرزی کله گان واقع در شهرستان سراوان را با ایجاد مانع خاکی مسدود کردند. 

بر اساس این گزارش، سپاه پاسداران با اعلام یک خبر در بین سوختبران گفته است که ورود سوختبران به این منطقه ممنوع است و با آنها برخورد شدید خواهد شد. 

گفتنی است که قرارگاه شهید سجاد سپاه پاسداران در سراوان از اول سال میلادی در تلاش برای مسدود کردن این مسیر بوده و پیشتر از طریق عوامل بومی خود با ایجاد ایست بازرسی و تعیین مبلغی جهت اجازه تردد اقدام به باجگیری از سوختبران در منطقه کرده بود که با رسانه‌ای شدن موضوع و ورود ریش سفیدان و معتمدین منطقه به آن مسئله تا حدودی نقشه سپاه به شکست انجامید. 

اکنون خود این نهاد نظامی بصورت مستقیم وارد کار شده تا با استفاده از ماشین های مکانیکی موانع خاکی ایجاد کرده و سوختبران را نیز تهدید به برخورد کرده است.

لازم به ذکر است که بر اساس گزارش سالانه جمع آوری شده، در سال ٢٠٢٣ دستکم ٣٢١ سوختبر در تیراندازی‌های مستقیم نیروهای نظامی، حوادث جاده‌ای، تیراندازی افراد مسلح ناشناس، سیل و آتش‌سوزی کشته و زخمی شده‌اند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*