قطع سهمیه نفت و کاهش سهمیه آرد مصرفی دارالعلوم مکی با دستور محامی با هدف تشدید فشارها به این مجموعه 

به گزارش رسانک، با دستور مصطفی محامی نماینده علی خامنه ای در بلوچستان دستگاه های قضایی و امنیتی در ادامه فشارها به مولوی عبدالحمید و دارالعلوم مکی زاهدان، سهمیه سوخت (نفت سفید) را قطع و آرد مصرفی این مجموعه را به میزان بالایی کاهش داده و اعلام نموده اند که طلاب خارجی باید سریعا اخراج شوند.

سهمیه نفت دارالعلوم مکی که هر ساله با نرخ دولتی و بصورت سهمیه ای داده می‌شد اما از ابتدای فصل سرمای سال ١۴٠٢، با هدف تشدید فشارها به مولوی عبدالحمید قطع شده و بیش از ۱۰ روز از دی ماه است که سوختی برای گرم نگه داشتن محیط داخلی این مجموعه وجود ندارد و طلاب با مشکلات عدیده ای موجه شده اند.

همچنین سهمیه آرد در راستای افزایش فشارها به این مرکز مذهبی کاهش یافته و‌ به مدیریت مسجد مکی ابلاغ شده که پس از پایان سال تحصیلی تمام طلاب خارجی نیز به کشور خود بازگردانده شوند و در زمان تعطیلات سال تحصیلی این مرکز دینی و فرهنگی باید به طور کامل تعطیل شود.

گفته می‌شود که بدلیل عدم تخصیص سهمیه سوخت به مسجد مکی حوزه مکتب خواهران حضرت عایشه (رض)، که بیش از هزار دختر حافظه و طلبه دارد تا موعد امتحانات به اجبار تعطیل و از تحصیل محروم شده اند.

گفتنی است پس از یورش نیروهای امنیتی به چندین مدرسه اهل سنت در شهرهای زاهدان و خاش و بازداشت طلاب فاقد مدارک اکنون، روزانه طلاب خارجی برای ثبت اسامی و انگشت نگاری بصورت خود معرف به ادارات مربوطه مراجعه و به اردوگاه الغدیر زاهدان منتقل می‌شوند که نیروهای نظامی در این اردوگاه آنان را مورد تحقیر قرار داده و با برخورد زشت و رفتار توهین آمیز با آنها رفتار می کنند.

لازم به ذکر است که پس از واقعه جمعه خونین زاهدان و مطالبات مردمی و دادخواهی مولوی عبدالحمید جهت محاکمه عاملان و آمران تیراندازی و کشتار نمازگزاران، فشارها به ایشان، نزدیکان وی، طلاب، روحانیون بلوچ و سایر کارکنان مجموعه دارالعلوم مکی توسط دستگاه های قضایی، امنیتی و نظامی افزایش پیدا کرده است.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*