ضرب و شتم و هتک حرمت یک زن بلوچ توسط نیروهای سپاه در شهرستان راسک

به گزارش رسانک، بامداد روز پنجشنبه ۳۰ آذر ماه ۱۴۰۲، نیروهای نظامی سپاه به همراه بسیجی های بومی به یک منزل مسکونی در روستای “پراهین گواش” واقع در شهرستان راسک یورش برده و یک زن بلوچ را مورد ضرب و شتم و هتاکی قرار دادند.

هویت این شهروند بلوچ، “طاهره اربابی”، حدوداً ۴۵ ساله، دارای یک فرزند پسر و سرپرست خانواده و اهل روستای پراهین گواش از توابع شهرستان راسک عنوان شده است. 

گفته می شود که شش روز پس از حمله جیش العدل به مقر فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان راسک که منجر به کشته و زخمی شدن دستکم نوزده نظامی شد، در حالی که خانم اربابی برای وضو در حیاط منزل بوده، متوجه حضور افرادی در اطراف منزل خود شده و به همین دلیل بلافاصله به داخل منزل پناه برده ولی نیروهای نظامی در اقدامی فراقانونی ضمن فحاشی، پرخاشگری و لگد زدن به درب منزل قصد ورود به داخل داشته‌اند که خانم اربابی از ترس تخریب درب، آن را به روی نیروهای سپاه باز کرده است. 

بدنبال آن، نیروهای سپاه با یورش به طرف این زن بلوچ وی را مورد ضرب و شتم قرار داده و پرسیده‌اند که “نیروهای حمله کننده به مقر انتظامی را کجا مخفی کرده‌اید؟”. خانم اربابی پس از اظهار بی اطلاعی با فحاشی و پرخاش از سوی نظامیان مواجه شده و مورد ضرب و شتم و هتک حرمت قرار گرفته و منزلش را مورد تفتیش و بازرسی قرار داده‌اند. 

نیروهای نظامی پس از پیدا نکردن مورد مشکوک از داخل منزل، خارج و خانم اربابی را تهدید کرده‌اند که اگر کسی از این موضوع اطلاع پیدا کند  بازداشت و کشته خواهد شد.

گفتنی است که بدنبال این حادثه جمعی از معتمدین روستا به سراغ فرماندار رفته و این موضوع را در میان گذاشته اند که سلیم کدخدا، فرماندار شهرستان راسک نیز انها را تهديد کرده و خواسته است که این خبر نباید رسانه‌ای شود. 

لازم به ذکر است که خانم طاهره اربابی پس از مرگ همسرش سرپرست پسر بوده که با خیاطی و سوزندوزی مخارج زندگی خود و فرزندش را با اندک کمک خانواده اش تامین می‌کند و هم اکنون پس از ازدواج کردن پسرش به تنهایی زندگی می‌کند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*