فراخوان رهبران زن از جنبش آزادی افراد ناپدیدسازی شده قهری در شرق بلوچستان

به گزارش رسانک، امروز شنبه ١۶ دی ماه ۱۴۰۲ برابر با ۶ ژانویه ۲۰۲۴, زنان انقلابی بلوچ از جمله دکتر مهرنگ بلوچ، سمی دین بلوچ و سیما بلوچ برای اعتراضات گسترده در کراچی و سراسر بلوچستان برای فردا یکشنبه ١٧ دی ماه فراخوان دادند.

کاروان اعتراضی بلوچستان به رهبری بانُک دکتر “مَهرنگ بلوچ” پس از یک ماه راهپیمایی و چند روز مانع شدن پلیس اسلام آباد در ورودی شهر، در چهل و چهارمین روز این اعتراضات در محل کمپ خود در مقابل کلاب پرس این فراخوان اعتراض را اعلام کردند.

بر اساس گزارش های دریافتی، این کاروان اعتراضی همچنان در “پرس کلاب” تجمع و تحصن خود را در حال برگزار کردن هستند و از همه وجدان های بیدار و رسانه‌ها خواسته اند که در کنار آنها مانده و از آنها حمایت کنند.

گفتنی است که پیش از این خانم ملاله یوسف زی، برنده جایزه های صلح نوبل و آزادی اندیشه پارلمان اروپا در یک پست در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) حمایت خود را از معترضان بلوچ خصوصاً زنان اعلام کرد و در روزهای گذشته شماری از فعالان حقوق بشر در مقابل پارلمان انگلیس تحصن خود را در حمایت از این جنبش در بلوچستان آغاز کرده‌اند.

بانُک (خانم) دکتر “مَهرنگ بلوچ”، رهبر این جنبش مردمی از رسانه‌ها و سازمان های بین المللی حقوق بشری درخواست حمایت کرده و از آنها می‌خواهد که این مسئله حقوق بشری را جدی گرفته و در حمایت از مردم به آنها ملحق شوند و در مقابل نسل کشی و ناپدیدسازی قهری شهروندان بلوچ سکوت نکنند.


Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*