مولوی عبدالحمید: مردم ایران نگران کثرت اعدام ها هستند

به گزارش رسانک، امروز جمعه ١۵ دی ماه ۱۴۰۲، مولوی عبدالحمید، امام جمعه زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه این شهر گفت: همه مسلمانان و غیر مسلمانان حقوق شهروندی دارند و حکومت باید حقوق شهروندی همه شهروندان غیر مسلمان را رعایت کند.

وی ضمن تاکید بر اینکه هیچ کسی نباید پا را فراتر از قانون بگذارد از افزایش اعدام‌ها در ایران نیز ابراز نگرانی کرد و گفت، مردم ایران نگران “کثرت اعدام‌ها” هستند.

مولوی عبدالحمید بمب‌ گذاری‌‌های مراسم سالروز کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه در کرمان را محکوم کرد و این انفجارها و کشته‌ شدن ده‌ها تن و مجروح‌ شدن تعداد زیادی از شهروندان را بسیار “تکان‌ دهنده” دانست.

امام جمعه دزاپ (زاهدان) در این رابطه گفت: «اعتقاد ما این است که هیچ انسان بی‌گناهی، در هیچ جایی و در هیچ لباسی و با هر عقیده و راه و روشی نباید کشته شود.»

مولوی عبدالحمید افزود، مسئولان امنیتی باید بدانند که شرایط در خاورمیانه عادی نیست و باید بیشتر مراقب باشند.

لازم به ذکر است که در سال ٢٠٢٣ دستکم ١٨۴ زندانی بلوچ با اتهامات گوناگون در ٢۶ شهر مختلف ایران که زندان‌های زاهدان با ۵۴ و بیرجند با ٣١ مورد بیشترین تعداد اجرای حکم غیرانسانی اعدام را داشته‌اند، اعدام شده که در بین این زندانیان حداقل چهار زن نیز وجود دارد.


Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*