احراز هویت یک زندانی دیگر از اعدام شدگان در زندان بیرجند/ دستکم پنج بلوچ در میان اعدامیان 

به گزارش رسانک، سحرگاه روز چهارشنبه ۶ دی ماه ۱۴۰۲، احکام اعدام دستکم نه زندانی از جمله پنج زندانی بلوچ که یک روز قبل به سلول انفرادی زندان بیرجند منتقل شده بودند، بدون اطلاع و آخرین ملاقات با خانواده به اجرا در آمد.

هویت اعدامیان محرز شده توسط حال وش، “ابراهیم نهتانی” ،اهل زاهدان و “عبدالغفور گرگی (براهویی)، اهل بلوچستان و سیستان، “اسماعیل قادر مقام (براهویی)”، ٣٢ ساله، فرزند سعید محمد، اهل زاهدان و ساکن بیرجند، “احمد گرگیج”، حدودا ۳۰ ساله، مجرد، اهل زابل، “مهدی دهمرده”، ٣١ ساله، فرزند محمدعلی، متاهل، دارای فرزند و اهل زابل و “محمد حصاری”، ۵۵ ساله متاهل و دارای دو فرزند و اهل کرمانشاه، عنوان شده است. 

بر اساس این گزارش، سه زندانی زن نیز همزمان در این زندان اعدام شده‌اند که از اتهامات و هویت دقیق آنها تا لحظه تنظیم خبر اطلاعی در دست نیست. 

گفته می‌شود که اتهام اعلام شده علیه این افراد همگی اتهامات مرتبط با مواد مخدر اعلام شده است. 

گفتنی است که اسماعیل در سال ۱۳۹۸، با اتهامات مرتبط با مواد مخدر در نهبندان بازداشت و از دادگاه انقلاب بیرجند به اعدام محکوم شده است. 

گفته می‌شود که خانواده وی پس از تماس یکی از هم بندی های این زندانی، به زندان بیرجند مراجعه کرده‌اند ولی مسئولان زندان به آنها اجازه ملاقات با فرزند خودشان را قبل از اجرای حکم نداده‌اند. 

همچنین “احمد گرگیج” حدودا ۴ سال پیش در بیرجند به اتهام مواد مخدر بازداشت شده است. 

“مهدی دهمرده” در سال ١٣٩٧ در بیرجند بازداشت شده و از دادگاه این شهر به اعدام محکوم شده است. 

زندانی دیگر که کُرد است به نام “محمد حصاری” در سال ۱۳۹۸ در ایست بارزسی سهل آباد توسط نیروهای نظامی به اتهامات مرتبط به مواد مخدر بازداشت و به زندان بیرجند منتقل شده و از دادگاه انقلاب این شهر در سال ۱۴۰۰ به اعدام محکوم شده است. 

لازم به ذکر است که این زندانیان بدون انجام ملاقات آخر با خانواده های خود اعدام شده‌اند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*