درخواست کمک چهل ملوان زندانی بلوچ در سومالی از مسئولین جمهوری اسلامی

به گزارش رسانک، چهل ملوان بلوچ که از هفت ماه پیش در کشور سومالی و در غیرانسانی ترین شرایط در زندان  بسر می برند، با ارسال ویدئویی از داخل زندان از مسئولین رژيم جمهوری اسلامی ایران و مردم خواسته اند تا برای آزادی آنها اقدام کنند.

هویت سه تن از این ملوانان بلوچ “عیسی جسمانی”، ۲۱ ساله، فرزند موسی، “ناصر توتازهی”، ۲۳ ساله، فرزند نبی بخش و “شعیب رئیسی”، ۲۴ ساله، فرزند میرو، هر سه اهل شهرستان کنارک عنوان شده است.

از هویت ۳۷ ملوان بلوچ دیگر در تا لحظه تنظیم گزارش اطلاعی در دست نیست.

گفتنی است این ملوانان که با دو لنج و مجوز صیادی به محدوده آب‌های کشور سومالی جهت صید ماهی رفته بودند، توسط گارد ساحلی این کشور بازداشت شدند و اکنون پس از گذشت نزدیک به هفت ماه شکنجه و نگهداری در وضعیت نامناسب، هر نفر به ۱۲ هزار دلار جریمه نقدی از سوی دادگاه سومالی محکوم شده‌اند.

تاکنون هیچ یک از مسئولین دیپلمات رژیم جمهوری اسلامی ایران نسبت به پیگیری وضعیت این ملوانان بلوچ اقدامی انجام نداده است.

گفتنی است پیش از این نیز در سال‌های گذشته بارها ملوانان بلوچ که برای صید ماهی به نقاط دور دست رفته بودند توسط دزدان دریایی در آبهای سواحل سومالی به گروگان گرفته شده اند.

لازم به ذکر است با توجه به اینکه ملوانان بلوچ اجازه صید در محدوده آب‌های ایران، که در انحصار ماهیگیران چینی است را ندارند، مجبور به صید در آب‌ های بین المللی می شوند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*