اطلاعیه مشترک اطلاعات سپاه و اداره اطلاعات زاهدان/ طرح اتهامات بی اساس برای معترضان و بازداشت شدگان بلوچ

به گزارش رسانک، امروز دوشنبه ٨ آبان ماه ۱۴۰۲، سازمان اطلاعات سپاه پاسداران و اداره کل وزارت اطلاعات استان بلوچستان و سیستان در اطلاعیه مشترکی اعلام کردند که یک «شبکه گسترده»‌ را شناسایی و ۱۹ عضو به گفته آنها «گروهک منافقین»‌ را بازداشت کرده‌اند.

برچسب زدن اتهامات بی اساس به شهروندان بلوچ بازداشت شده و همچنین معترضان به کشتار جمعه خونین زاهدان همواره از ترفندهای نهادهای امنیتی رژيم جمهوری اسلامی ایران جهت سرکوب مردم بوده که طی ماه‌های اخیر به شدت افزایش یافته است.

در این اطلاعیه مشترک که خبرگزاری های رسمی جمهوری اسلامی ایران منتشر کرده‌اند، سازمان مجاهدین خلق متهم شده که در ماه‌های اخیر «پس از نشان، جذب و آموزش تعدادی از عناصر مستعد در فضای مجازی، آنها را به ترور چهره‌های شاخص قومی و مذهبی» ترغیب کرده است.

این در حالی است که بازداشت شدگان و معترضان در بلوچستان خواستار مجازات آمران و عاملان کشتار جمعه خونین زاهدان (٨ مهر ماه ١۴٠١) بوده اند که در آن نیروهای امنیتی و نظامی جمهوری اسلامی با تیراندازی مستقیم به سمت شهروندان معترض به تجاوز دختر پانزده ساله بلوچ توسط فرمانده نیروی انتظامی شهرستان چهبار، ابراهیم کوچکزایی، دستکم یکصد و هفت نفر را کشته و صدها نفر دیگر را مجروح کردند.

لازم به ذکر است که در ادبیات رژیم جمهوری اسلامی ایران، سازمان مجاهدین خلق «گروهک منافقین» نامیده می‌شود و این دو نهاد امنیتی فعالیت آنها را «هم‌راستا با طراحی سرویس‌های جاسوسی بیگانه برای بی‌ثبات‌سازی» ایران در اولین سالگرد اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ توصیف کرده‌اند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*