تجمع خانواده های صدها شهروند بازداشتی بلوچ در مقابل دادگاه انقلاب زاهدان

به گزارش رسانک، امروز ۷ آبان ماه ۱۴۰۲، صدها نفر از خانواده های بازداشت شدگان بلوچ که روز جمعه ۲۸ مهر ماه ۱۴۰۲، توسط نیروهای امنیتی و نظامی با خشونت بازداشت شده‌اند، مقابل دادگاه انقلاب زاهدان تجمع کرده و خواستار توضیح مسئولان در مورد وضعیت فرزندان خود شدند.

گفته می‌شود که بسیاری از افراد بازداشت شده کودک و محصل هستند ولی مسئولین قضایی پاسخ روشنی به خانواده‌های تجمع کننده نداده و با بی اعتنایی گفته اند برای فرزندان شما یک ماه قرار بازداشت موقت صادر شده است.

بسیاری ا‌ز خانواده های بازداشت شدگان در حالی پیگیر وضعیت فرزندان خودشان هستند که بر اساس ماده ۵۰ قانون آیین دادرسی کیفری «شخص تحت‌ نظر می‌تواند به‌ وسیله تلفن یا هر وسیله ممکن، افراد خانواده یا آشنایانش را از تحت‌ نظر بودن خود آگاه کند و ضابطان نیز مکلف‌ هستند مساعدت لازم را در این خصوص به‌ عمل آورند؛ مگر آن‌که بنا بر ضرورت تشخیص دهند که شخص تحت‌ نظر نباید از چنین حقی استفاده کند. در این‌ صورت، باید مراتب را برای اخذ دستور مقتضی به اطلاع مقام قضایی برسانند.»

بر اساس گفته های یکی از خانواده های بازداشت شدگان، هیچ خبری از فرزندان آنها نیست و خانواده هایشان خیلی نگران هستند. در واقع فرزندان ما به گروگان گرفته شده اند.

وی ادامه می‌دهد: مسئولان قضایی مردم را پاسکاری می‌کنند. دادگاه انقلاب می‌رویم، می‌گویند بروید دادگاه نوری. امروز شعبه های ۱۰۲، شعبه ۱۰۳
و‌ شعبه ۶ دادگاه انقلاب به خانواده های بازداشت شدگان گفتند بروید و یک ماه بعد مراجعه کنید.

بر اساس این گزارش، مقام های قضایی خانواده ها را تهديد کرده‌اند که “اگر شبکه های معاند اسم و عکس بچه های شما را پخش کنند حکم سنگین می‌دهیم و بر همین اساس همه خانواده ها بشدت نگران سلامت بچه هایشان می‌باشند.”

لازم به ذکر است که نیروهای نظامی و امنیتی از صبح روز جمعه ۲۸ مهر ماه با برنامه ریزی قبلی همه معابر و خیابان‌های اطراف مصلی و مسجد مکی زاهدان را مسدود کرده و پس از شروع اعتراضات به سوی مردم یورش برده و همه شهروندان از پیر و جوان مجروح شده و کودکان را که بیش از پانصد نفر عنوان شده‌اند را مورد ضرب و جرح شدید قرار داده و پس از بازداشت با اتوبوس هایی که قبلا آماده کرده بودند، به مکان نامعلومی انتقال دادند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*