آزادی محسن دريس يكى از بازداشت شدگان اعتراضات آبان ٩٨

به گزارش رسانک، روز سه‌شنبه ۲ آبان ماه ۱۴۰۲، فرشته تابانيان وكيل دو برادر “عباس دريس” و “محسن دريس” در پلاتفرم X (تويتر سابق) اعلام كرد كه موكلش ‌محسن دریس⁩ با قرار وثیقه پانصد میلیون تومانی از زندان به طور موقت و تا پايان مراحل دادرسى آزاد شد.

محسن دريس قبلاً به اتهام معاونت در محاربه در شعبه اول دادگاه انقلاب بندر معشور (ماهشهر ) برائت گرفته است. اتهام دوم محسن دريس معاونت در قتل مامور نوپو بنام صیادی بود که با توجه به رضایت گرفته شده از خانواده صيادى، وثیقه او کاهش یافت.

عباس دریس⁩ در پرونده محاربه در شعبه اول دادگاه انقلاب بندر معشور (ماهشهر) به اعدام محکوم شد که اعاده دادرسی شده است و هنوز پرونده او در جریان است.

در اتهام مشارکت در قتل عمد با توجه به رضایت خانواده مامور صیادی وثیقه وی نیز کاهش یافت و ۲ میلیارد شده است ولی با توجه به پرونده محاربه امکان آزادی فعلا نیست.

گفتنی است محسن و عباس دریس در تاریخ ۱۷ آذر ماه ۱۳۹۸، توسط ماموران معاونت اطلاعات قرارگاه ابوالفضل عباس در اعتراضات آبان ۱۳۹۸ بعد از كشتار نيزار بازداشت شدند. عباس دریس، متولد ۱۳۵۲، متاهل و پدر سه فرزند و خانمش كفايه حزباوى بعد از شنيدن حكم اعدام شوهرش سكته كرد و جان خود را از دست داد. برادر او، محسن دریس متولد ۱۳۷۱ است.

فیلم مربوط به زمان آزادی محسن است که در آغوش مادرش اشک می‌ریزد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*