کشته شدن یک شهروند بلوچ در پی درگیری با نیروهای نظامی در سب و سوران

به گزارش رسانک، روز گذشته ۱ آبان ماه ۱۴۰۲، بدنبال درگیری شش ساعتی نیروهای نظامی با افراد مسلح ناشناس که در سب سوران که سرنشینان یک خودروی پژو پارس بودند، یک شهروند بلوچ کشته شده و دو نفر دیگر از محل درگیری دور شدند.

هویت شهروند کشته شده، “حسین گمشادزهی (مزارزهی)”، حدودا ۲۵ ساله، فرزند شهدوست، اهل روستای اناران واقع در شهرستان مئگس (مهرستان) عنوان شده است.

گفتنی است که درگیری نیروهای نظامی با این افراد از ساعت ۳ بعد از ظهر پس از تیراندازی نیروهای نظامی به لاستیک های خودرویشان در محدوده پارک نسترن واقع در فلکه قلعه شهر سوران آغاز شد که بدنبال محاصره محل توسط نیروهای اعزامی از خاش و ادامه درگیری تا حوالی ساعت ٨ شب، حسین با اصابت گلوله جان خود را از دست داده است.

گفته می‌شود که دو نفر از همراهان این شهروند بلوچ با استفاده از تاریکی شب و پس از رسیدن نیروهای اعزامی توانسته اند از محل درگیری دور شوند.

در همین راستا، دوستعلی جلیلیان فرمانده انتظامی استان بلوچستان و سیستان در مصاحبه‌ای با رسانه‌های حکومتی فرد کشته شده را “اشرار” معرفی کرده است. وی در مصاحبه خود اشاره‌ای به زخمی شدن نیروهای نظامی در این درگیری نکرده ولی برخی گزارش‌های دریافتی حاکی از آن است که چندین دستگاه آمبولانس نیز برای جابجایی نظامیان مجروح به محل اعزام شده‌اند.

این مقام نظامی در حالی خبر از کشف “یک قبضه سلاح کلاش و مقادیر قابل توجهی مهمات” داده که شاهدان عینی می‌گویند هیچگونه اقلام قاچاق و غیرقانونی از داخل خودرو کشف نشده است.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*