انتقاد مولوی عبدالحمید از برخی افراد وابسته به رژیم و نهادهای امنیتی جهت اخذ رضایت از خانواده های قربانیان جمعه خونین زاهدان

به گزارش رسانک، امروز دوشنبه ۱ آبان ماه ۱۴۰۲، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی در یک پست در برنامه ایکس (توییتر سابق) نسبت به اعمال فشار به خانواده های شهدای جمعه خونین زاهدان جهت گرفتن رضایت واکنش نشان داد.

مولوی عبدالحمید در این پست نوشته است: «خانوادۀ‌ برخی از شهدای ‌ #جمعهخونینزاهدان ⁩گلایه دارند که از سوی افراد وابسته به بعضی نهادها برای اخذ رضایت زیر فشار و تهدید هستند. رضایت شاکی درصورتی اعتبار دارد که با طیب خاطر و بدون اجبار باشد. تهدید مظلوم برای رضایت دادن، برخلاف دین و اخلاق است.»

گفتنی است که طی ماه‌های اخیر برخی از فرماندهان بومی پایگاه‌های سپاه از سوی نهادهای امنیتی رژيم جمهوری اسلامی ایران و در رأس آنها اطلاعات سپاه و اداره اطلاعات مامور شده‌اند تا از طریق فشار و تهدید خانواده‌های شهدا را جهت اخذ دیه و دادخواهی نکردن در مقابل جمهوری اسلامی قانع کنند.

لازم به ذکر است، احمدرضا رادان در سفری پنهانی که در ٢۶ شهریور ماه ۱۴۰۲ به استان بلوچستان و سیستان داشت به منزل برخی از افراد معتمد رفته و از آنها خواسته بود که با تطمیع و تهدید رضایت خانواده‌های قربانیان جمعه های خونین زاهدان و خاش را ساکت کرده و به آنها قول پرداخت دیه بدهند که پاسخ برخی از معتمدین مردمی به رادان این بوده که “مردم از ما حرف‌شنوی ندارند و شما بایستی با مولوی عبدالحمید، امام جمعه زاهدان صحبت کنید زیرا این فاجعه در مصلی مکی رخ داده است.”

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*