مولوی فضل‌الرحمن کوهی: حمله نیروهای نظامی به مردم نمازگزار زاهدان کمتر از ظلم اسرائیل به مردم فلسطین نیست

رسانک/ مولوی فضل الرحمن کوهی، زندانی سیاسی بلوچ که اخیرا از زندان آزاد شده است نسبت به سرکوب شهروندان زاهدانی واکنش نشان داد و گفت: «اگر کسی برخورد دیروز‌ِ نیروهای امنیتی زاهدان را با نمازگزاران مسجد مکی در مسیر بازگشت از مصلای زاهدان را ببیند، ظلم اسرائیل بر مردم فلسطین و غزه را فراموش می‌کند. اگر از این حرف بنده می‌رنجید برنجید.»

وی ادامه داد: «قتل عام در غزه و فلسطین به‌خاطر این راه‌اندازی شده‌اند تا مردم از حالات کشور غافل باشند؟ انقلاب کردید تا بعد از چهل و چهار سال اهل‌سنت را قتل بکنید؟»

مولوی کوهی خطاب به سران حاکمیت گفت: «مسئولان کلان! اگر شما تصمیم داشتید و تصویب کردید که بعد از گذشت چهل و چهار سال از انقلاب اهل‌سنت را قتل عام می‌کنیم پس به صراحت بگویید تا ما التماس شما را نکنیم و برای خود کفن بخریم.»

مولوی فضل الرحمن کوهی گفت: «وقتی ما حرف می‌زنیم مجرم هستیم باید به زندان برویم و آنانی که قاتل هستند کسی اسمی از آنها را نمی‌برد. دست بردار باشید وگرنه می‌آید روزی همهٔ علما در پشت تریبون‌ اعلام می‌کنند و مردم خود را به کشتن می‌دهند. هر‌چند ما خواهان این نیستیم ولی نمی‌شود هر روز چشم‌ها را پایین کرد [اصطلاحی بلوچی: نمی شود بی غیرتی را تحمل کرد و در برابر ظلم ساکت بود].»

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*