انتقاد دوباره مولوی عبدالحمید از ممانعت سفر روحانیون اهل‌ سنت به بلوچستان و زاهدان

به گزارش رسانک، امروز جمعه ٢٨ مهر ماه ۱۴۰۲، ‌مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی، امام جمعه زاهدان بار دیگر ممانعت نیروهای امنیتی و نظامی از ورود روحانیون و شهروندان را به بلوچستان و شهر زاهدان مورد انتقاد قرار داد و گفت با چه رویی می خواهید برای مذاکره و گفتگو بیایید و با مردم صحبت کنید که دست از دادخواهی بردارید؟!

مولوی عبدالحمید همچنین با انتقاد از رفتار دوگانه رژیم جمهوری اسلامی ایران ادامه داد که از یک سو برای غزه اشک می‌ریزید و از سوی ديگر به نمازخانه اهل سنت در تهران یورش می‌برید و آن را تخریب و اشغال می‌کنید.

مولوی عبدالحمید با اشاره به ممانعت نیروهای امنیتی از ورود مولوی حبیب‌ الرحمن مطهری، مدیر حوزه علمیه احناف خواف و جمعی از روحانیون شاخص اهل‌سنت به در هفته گذشته به بلوچستان و همچنین عدم اجازه نیروهای امنیتی به مولوی فضل الرحمن کوهی جهت ورود به زاهدان گفت: همه ایرانیان حق دارند هر کجای ایران که بخواهند، بروند و سفر کنند. نباید کسی مانع شود.

مولوی عبدالحمید همچنین افزود: از سوی یکی از نهادها تماس گرفته و گفته شده که ممانعت ورود مولوی مطهری به بلوچستان، از سوی ما نبوده و مسئولان استان خراسان مانع شده‌اند.

مولوی عبدالحمید در هفته گذشته نیز در همین رابطه گفته بود: “تنگ‌نظری و حکومت با یکدیگر همخوانی ندارند. حاکم که در رأس قرار دارد باید دید بلند و سعه‌ صدر داشته باشد. نباید مانع سفر علما بشوند و از آنها بپرسند شما کجا می‌روید؛ اینها متعلق به همین کشور هستند و نباید برای سفر به زاهدان و چابهار و یا دیگر شهرها و استان‌ها با ممانعت مواجه شوند. در اینجا چیزی جز خیرخواهی نیست و فقط با هم ملاقات می‌کنیم. اگر ممانعت‌های اخیر نمی‌شد بنده حتی همین سخنان را هم نمی‌گفتم.”

لازم به ذکر است که روز شنبه ۲۲ مهر ماه ۱۴۰۲، نیروهای امنیتی از سفر مولوی حبیب‌ الرحمن مطهری، مدیر حوزه علمیه احناف خواف و جمعی از روحانیون شاخص اهل‌ سنت به بلوچستان ممانعت شد. همچنین، صبح امروز دوشنبه ۲۴ مهر ماه، مانع ورود مولوی فضل‌الرحمان کوهی، امام‌جمعه و مدیر حوزه علمیه انوارالحرمین پشامگ سرباز، به زاهدان شدند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*