مولوی عبدالحمید: چاره بحران تشکیل دو دولت مستقل است نه نابودی اسرائیل

به گزارش رسانک، امروز جمعه ٢١ مهر ماه ١۴٠٢، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌ زهی، امام جمعه زاهدان خواستار توقف حمله به غزه شد و از جامعه جهانی خواست به جای حمایت یک طرفه از طرفین، برای حل و فصل منصفانه درگیری میان اسراییل و فلسطینی‌ها اقدام کنند.

مولوی عبدالحمید در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به سابقه تنش و بحران در بین مسلمانان و دولت اسرائیل در دهه‌های گذشته، از شعار «اسرائیل باید نابود شود» انتقاد کرد و گفت سابقه دست کم هفتاد سال درگیری و جنگ نشان داده که نه مسلمانان و نه اسرائیلی‌ها قادر به حذف هم نیستند و در این شرایط راه حل منصفانه، تشکیل دو دولت مستقل در این منطقه است و حکومت فلسطینی‌ با مرکزیت بیت‌المقدس تشکیل شود.

وی گفت: یهودیان و مسلمانان باید به فکر آینده فرزندان‌شان باشد و یک «توافق عادلانه» باید صورت بگیرد.

مولوی عبدالحمید از کشورهای خارجی که در این بحران به دنبال منافع خودشان هستند انتقاد کرد و گفت این کشورها به جای حمایت از طرفین باید به فکر حل کردن مشکل این سرزمین باشند.

امام جمعه زاهدان با بیان اینکه چشم بسته از هیچ کدام از طرف‌های درگیر حمایت نمی‌کنیم، از آواره شدن چهارصد هزار نفر از مردم غزه و از کشته و زخمی شدن زنان و کودکان انتقاد کرد و گفت هر دو طرف در مورد مسایل زنان و کودکان کوتاهی کردند و مسلمانان و دولت اسرائیل نباید برخلاف قوانین بین‌المللی عمل کنند.

مولوی عبدالحمید همچنین بخشی از سخنانش را به زلزله افغانستان اختصاص داد و از مردم و جامعه جهانی خواست به مردم این منطقه کمک کنند و برای آن‌ها خانه‌های مقاوم ساخته شود.

او همچنین بار دیگر از جریمه‌های سنگین در لایحه حجاب و عفاف انتقاد کرد و گفت نمی‌توان با زور و اجبار مردم را دیندار کرد و در پایان از مردم خواست آرامش خودشان را حفظ کنند و راهپیمایی سکوت انجام دهند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*