مرگ یک زندانی بلوچ‌ محکوم به اعدام زیر سایه عدم رسیدگی پزشکی در زندان وکیل آباد مشهد

به گزارش رسانک، روز دوشنبه ۱۷ مهر ماه ۱۴۰۲، یک زندانی بلوچ محکوم به اعدام در زندان وکیل آباد مشهد پس از دچار ایست قلبی شدن به بهداری زندان منتقل شده و بدلیل عدم انتقال به بیمارستان مجهز، بیرون از زندان و پس از گذشت دو ساعت، در بهداری زندان جان خود را از دست داده است.

حال وش، هویت این زندانی بلوچ را “محمد حسن نوتی‌زهی”، ۳۹ ساله، فرزند حسین، متاهل و داری چهار فرزند و اهل روستای چشمه زیارت از توابع شهرستان زاهدان عنوان کرده است.

بر اساس این گزارش، محمد حسن روز دوشنبه در بند عمومی مواد مخدر زندان وکیل آباد مشهد دچار ایست قلبی شده و بدلیل عدم توجه مسئولین زندان و نیز عدم موافقت جهت انتقال وی به بیمارستان خارج از زندان جان خود را از دست داده است.

گفته می‌شود که بهداری زندان دارای امکانات اولیه کمک های جزئی است و نیروی مجرب و امکانات مناسب برای رسیدگی به بیماری‌هایی مانند ایست قلبی وجود ندارد. این در حالی است که در چنین مواردی زندانی بدون فوت وقت بایستی به مراکز درمانی خارج از زندان منتقل شود.

گفتنی است که محمدحسن حدودا دو سال پیش در شهر طبس با اتهامات مرتبط به مواد مخدر بازداشت و در دادگاه انقلاب مشهد به اعدام با یک درجه تخفیف محکوم شده است.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*