ترور یک مخالف جمهوری اسلامی ایران در شرق بلوچستان

به گزارش رسانک، شامگاه روز دوشنبه ۱۷ مهر ماه ۱۴۰۲، یک شهروند بلوچ مخالف رژیم جمهوری اسلامی ایران و اهل غرب بلوچستان که از اعضای گروه مسلح جیش العدل بوده توسط افراد مسلح ناشناس در روستای گیاب واقع در شهرستان کیچ در منطقه مند شرق بلوچستان ایالات بلوچستان با تیراندازی مستقیم گلوله جان خود را از دست داد.

هویت این شهروند بلوچ “بهادر خدیر”، حدودا ۳۰ ساله فرزند بشیر‌احمد متاهل و اهل منطقه دشتیاری از توابع شهرستان چابهار عنوان شده است.

بهادر از ناحیه سینه و شکم مورد هدف تیراندازی افراد مسلح ناشناس قرار گرفته و بدلیل شدت جراحات وارده جان خود را از دست داده است.

بر اساس این گزارش، بهادر حدودا ده سال پیش بخاطر فعالیت علیه جمهوری اسلامی تحت تعقیب قرار گرفته و پیش از بازداشت از کشور خارج شده است. در طی این سال‌ها چند تن از اعضای خانواده وی بخاطر فعالیت او بازداشت شده و شرط آزادی آنها را بازگشت بهادر به کشور و قبول امان نامه از سوی نهادهای امنیتی عنوان شده است.

گفته می‌شود که در حال حاضر نیز پسرعموی وی با هویت “وحید هوت” با اتهامات سیاسی تحت عنوان ارتباط با گروه‌های مخالف نظام به بیست سال حبس محکوم شده و در زندان مرکزی زاهدان محبوس است.

وحید هوت، ۳۷ ساله، معروف به حمید، فرزند پیرمحمد ساکن چابهار و شغل راننده تاکسی، در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۲، پس از بازداشت و شکنجه جسمی و روحی از نوع تخت معجزه و ضربات با کابل‌ ضخیم و فحاشی به اعضای خانواده با اخذ اعتراف اجباری و پرونده سازی در دادگاه انقلاب زاهدان با ریاست قاضی ماهگلی به ۲۰ سال حبس محکوم شده است.

گفتنی است که تاکنون گروه مسلح جیش العدل در رابطه با کشته شدن این فرد واکنشی نشان نداده است.

لازم به ذکر است که در طول سال‌های اخیر با توجه به توافقات امنیتی بین رژیم های جمهوری اسلامی ایران و پاکستان بسیاری از مخالفان سیاسی این کشورها در دو سوی مرز بلوچستان توسط افراد مسلح ناشناس و نفوذی های نهادهای امنیتی دو کشور ترور شده‌اند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*