ناک اوت مقامات امنیتی و نظامی در اولین جمعه پس از سالگرد جمعه خونین زاهدان/ بلوچستان همچنان متحد

رسانک/ روز جمعه ١۴ مهر ماه ١۴٠٢؛ در روزی که مقامات امنیتی و نظامی رژیم جمهوری اسلامی ایران همه تمرکز خود را بر روی سرکوب اعتراضات مردمی در زاهدان گذاشته بودند، دستکم چهار شهر دیگر از بلوچستان دست به اعتراضات گسترده زده و نیروهای نظامی را غافلگیر کردند.

شهرهای پیشن از توابع شهرستان راسک، جالک (جالق)، خاش و شستون (سراوان) از جمله شهرهایی بودند که شهروندان دست به اعتراض علیه جمهوری اسلامی ایران زدند.

طی هفته‌های اخیر صدها نیروی نظامی از استان‌های همجوار بلوچستان به این استان اعزام شده بودند و طی روزهای گذشته نیز ده‌ها نیروی دیگر از استان های مرکزی و کرمان به بلوچستان اعزام شدند.

اعزام این نیروها به زاهدان، چیزی جز شکست دوباره برنامه‌های نهادهای امنیتی جهت خاموش کردن صدای اعتراض ملت بلوچ در پی نداشت و نتیجه آن نشان دادن اتحاد بلوچ ها بود که به شکلی مناسب، باعث شد تا طرح های مقامات امنیتی با ضربه فنی (ناک اوت) روبرو شود.

در این میان، نقش ارزشمند مولوی عبدالحمید و تدبیر مناسب او جهت آسیب ندیدن مردم از سوی نیروهای نظامی غیر قابل انکار است که از مردم در زمانی کاملاً مناسب خواست فقط راهپیمایی سکوت برگزار کنند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*