کشته و مجروح شدن دو سوختبر بر اثر تیراندازی نیروهای نظامی در محور سربیشه

به گزارش رسانک، شامگاه دوشنبه ۱۰ مهر ماه ۱۴۰۲، یک دستگاه خودروی سوختبر توسط نیروهای نظامی در محور سربیشه از توابع خراسان جنوبی مورد هدف تیراندازی قرار گرفته و پس از انحراف از مسیر و برخورد با یک اتوبوس دچار حریق شده که بر اثر آن راننده خودرو سوختبر جان خود را از دست داده و همراه وی بشدت مجروح گردید.

هویت سوختبر جان باخته “محمد حجازی‌نیا”، اهل دزاپ (زاهدان) عنوان شده است و از هویت سوختبر مصدوم تا زمان تنظیم گزارش تا رمان تنظیم خبر اطلاعی در دست نیست.

گفتنی است حو‌الی ساعت ۱۱ شب، پس از شلیک بدون هشدار قبلی نیروهای نظامی در محور سربیشه به سمت یک خودرو سوختبر پژو ۴۰۵، خودرو از جاده منحرف و زیر اتوبوس رفته که بر اثر آن راننده پژو در دم کشته و همراهش با حال وخیم به بیمارستان منتقل شد.

خودرو سواری و اتوبوس هر دو آتش گرفتند و بر اثر این آتش سوزی، چند نفر از مسافران اتوبوس هم مصدوم شدند. این حادثه منجر به اعتراض مردم به مامورین گردید و ماموران کل این اتفاقات را انکار کرده و گفتند که ما آماده باش نبودیم و اتفاقی که افتاده باید درک کنید.

لازم به ذکر است که سوختبری از معدود کارهایی است که بسیاری از شهروندان بلوچ در نقاط مختلف بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار ناچاراً به آن مشغول هستند که گاهاً خطراتی همچون تصادف و واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی جان آنها را تهدید می کند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*