انتصاب فرمانده جدید نیروی انتظامی زاهدان یک روز پس از اعتراضات سالگرد جمعه خونین/ عصبانیت احمدرضا رادان و برکناری فرمانده سابق

به گزارش رسانک، روز یکشنبه ۹ مهر ماه ۱۴۰۲، سرهنگ “شاهپور فلاحی” با حکم سردار احمدرضا رادان، فرمانده کل نیروی انتظامی کشور، به عنوان فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان منصوب شد.

برکناری سرهنگ “دوستعلی جلیلیان”، از سمت فرماندهی انتظامی زاهدان پس از گذشت یک روز از اعتصابات و اعتراضات گسترده مردم در بسیاری از مناطق بلوچستان خصوصاً شهر زاهدان، نشان می‌دهد که سردار رادان از قدرت اتحاد مردم بلوچ به شدت عصبانی شده است.

گفتنی است که شاهپور فلاحی در دوران مسئولیتش در مقام فرماندهی انتظامی شهرستان شهرقدس و عضو شورای تامین این شهرستان، در نقض حقوق شهروندان توسط نیروهای انتظامی در این شهرستان و سرکوب آنان در وقایعی چون اعتراضات آبان ۱۳۹۸ و همچنین در برخوردهای انتظامی در جریان اعتراضات شهریور و پائیز ۱۴۰۱ در این شهرستان مسئول است.

لازم به ذکر است که سردار رادان کمتر از دو هفته قبل در سفری پنهانی به بلوچستان تلاش کرده بود که خانواده های شهدای جمعه خونین زاهدان را با وعده و وعید در کنار تهدید و فشار قانع کند که دست از اعتراض بکشند ولی با جواب منفی قاطع از سوی دادخواهان بلوچ مواجه شده بود.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*