عدم بازگشایی مدرسه متوسطه اول روستای الله آباد از توابع شستون در سایه بی توجهی مسئولین

به گزارش رسانک، روز شنبه ۸ مهر ماه ۱۴۰۲، یکی از اهالی روستای الله آباد از توابع شهرستان شستون (سراوان) با ارسالی ویدئویی از عدم بازگشایی دبیرستان شهید فهمیده روستا و بلاتکلیفی دانش آموزان در سایه بی توجهی مسئولین آموزش و پروش انتقاد کرده است.

این شهروند در ویدئوی ارسالی خود می گوید: “با وجود بیش از یک هفته از بازگشایی مدارس هنوز کلاس های دستکم ۵۰ دانش آموز دبیرستان روستای الله آباد دایر نشده. به مسئولین آموزش و پروش زنگ زدیم می گویند بر عهده ما نیست، به مسئولین اداره عشایری زنگ می زنیم می گویند بر عهده ما نیست، و دختران دانش آموز یایه دوم هم به خاطر نبود دوره دوم متوسطه مجبور به ترک تحصیل اجباری می شوند که یکی از معضلات اصلی مردم این روستا است.”

سفر لاکچری وزیر آموزش و پرورش به استانی که کمترین سرانه فضای تحصیلی را دارد

به گزارش رسانک، شامگاه چهارشنبه ۸ شهریور ماه ۱۴۰۲، رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش وارد دزاپ (زاهدان) شد.

در برنامه کاری وی، دیدار با مسئولین استانی، منتخبان مدیران مدارس و معلمان و منتخبان دانش آموزان، حضور در شورای آموزش و پرورش استان و افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های آموزشی درج شده است.

گفتنی است برای استان بلوچستان و سیستان که کودکانش در مدارس کپری و بدون هیچگونه امکاناتی بر روی زمین می نشینند و تحصیل می کنند و یا برای شرکت در کلاس درس مجبورند کیلومترها راه را پیاده طی کنند تا به اولین فضای آموزشی که شبیه مدرسه است، برسند، برنامه کاری آقای وزیر بسیار «لوکس و لاکچری» تهیه شده است.

این در حالی است که زیرساخت‌های آموزشی بلوچستان و حتی همه مناطق بلوچ نشین بسیار ضعیف است و همین امر باعث ترک تحصیل و بازماندن هزاران دانش آموز بلوچ شده است.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*