تلاش سپاه پاسداران برای تصرف زمین‌های کشاورزی مولوی فتحی محمد نقشبندی در شهر راسک

به گزارش رسانک، امروز دوشنبه ۹ مهر ماه ۱۴۰۲، نیروهای امنیتی و نظامی سپاه به همراه فرماندار راسک و مسئولان جهاد کشاورزی به زمین‌های کشاورزی مولوی فتحی محمد نقشبندی، امام جمعه راسک و پدر مولوی عبدالغفار نقشبندی با هدف تصرف زمین های آبا و اجدادی و قانونی آنان، وارد باغ وی شده اند.

بر اساس این گزارش، مولوی فتحی محمد نقشبندی حدودا سی سال پیش زمینی مرده و بایر متعلق به آبا و اجداد خود را در اطراف شهر راسک در طرح توسعه کشاورزی از جهاد کشاورزی با طی مراحل قانونی ثبت و آباد کرده و زمین ها را در طی این سالها در راستای همین طرح کشاورزی استفاده کرده است.

تصرف زمین های کشاورزی که قانونی ثبت شده در این زمان از سوی سپاه پاسداران و حکومت با هدف تحت فشار گذاشتن خانواده نقشبندی و شخص مولوی فتحی محمد و فرزندش مولوی عبدالغفار صورت می‌گیرد و پیشتر نیز علاوه بر بازداشت پدر و برادر ایشان و تهدید و شکنجه روحی جسمی آنها، در اقدامی فراقانونی همه کارت های سوخت متعلق به این خانواده باطل شده اند.

مولوی فتحی محمد نقشبندی امام جمعه راسک و فرزندش محمد نقشبندی در روز ۲۹ مرداد ۱۴۰۲، توسط نیروهای اداره اطلاعات و سپاه در محور چابهار بازداشت شده و کماکان پس از گذشت ۴۱ روز در بازداشت و وضعیت بی‌خبری بسر می برند.

لازم به ذکر است مولوی عبدالغفار نقشبندی که سابقا امام جمعه موقت راسک بود و از زندانیان سیاسی سابق نیز است، پس از فشارهای نهاد‌های امنیتی و احضار به دادگاه روحانیت بصورت مخفی زندگی می کند و با تاسیس «جنبش آزادگان و دادخواهان» خواهان مجازات آمران و عاملان کشتار جمعه‌های خونین زاهدان و خاش شده است.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*