اختلاس میلیاردی در اداره آموزش و پرورش شهرستان سرباز

به گزارش رسانک، طی دو سال اخیر تحصیلی (١۴٠٠ تا ١۴٠٢) در اداره آموزش و پرورش شهرستان سرباز، بواسطه عدم تشکیل کلاس‌های نهضت سوادآموزی اختلاس های میلیاردی صورت گرفته و هیچگونه کلاسی نیز برگزار نشده است.

بر اساس گزارش های دریافتی، از سال ١۴٠٠ کلاس های نهضت سوادآموزی تأمین اعتبار شده اما این اعتبار توسط ریاست آموزش و پرورش شهرستان سرباز با فاکتورسازی صوری دریافت شده و عملاً با آن کلاسی تشکیل نشده است.

گفته می‌شود ریاست آموزش و پرورش این شهرستان با استفاده از افراد مورد اعتماد و نزدیک خود، آنها را به عنوان آموزگار کلاس های نهضت سوادآموزی انتخاب و معرفی کرده و از معاونین خود خواسته تا برای انها تشکیل پرونده شده و بدین ترتيب اعتبار جذب شود.

بدنبال جذب اعتبار، ریاست آموزش و پرورش سرباز با استفاده از کارت و شماره حساب بانکی آموزگاران منتخب مبالغ و حقوق انها را به حساب های شخصی انتقال داده است.

این اختلاس در حالی صورت گرفته که دستکم یک بار این گزارش توسط برخی آموزگاران به معاون سوادآموزی استان بلوچستان و سیستان، آقای شیرازی، بازرسی استان، آقای گلدوی و آقای سرحدی، حراست سابق این اداره در زاهدان با ارائه مستندات ارسال شده و بدنبال آن دستور پیگیری به حراست اداره آموزش و پرورش شهرستان سرباز داده شده ولی مسئول حراست، آقای تاتاری علیرغم اینکه معلمان احضار شده و اعلام کرده‌اند که هیچ حقوقی دریافت نکرده و کلاسی را تشکیل نداده‌اند، هرگز پیگیری صورت نگرفته است.

لازم به ذکر است که در زمینه های مدارس شبانه‌روزی و نیز سهمیه نفت سفید مدارس سطح شهرستان هم اختلاس های مشابهی صورت گرفته است.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*