شیوع بیماری خطرناک در چابهار پس از ورود هزاران نفر از زائران پاکستانی

به گزارش رسانک، طی هفته‌های اخیر شمار بسیاری از شهروندان بلوچ در شهرستان های چهبار و دشتیاری دچار بیماری خطرناکی شدند که مرکز شیوع آن پاکستان می‌باشد و از طریق نیش یک نوعی پشه به نام “آئدس” بوجود می‌آید.

بر اساس گزارش های دریافتی، ورود چندین زائر بیمار به مرز بلوچستان در هفته های گذشته و پنهان کاری این مسئله مهم از سوی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر و همچنین مسئولان بهداشت و درمان شهرستان چابهار باعث شده تا این بیماری به صورت گسترده بین شهروندان بلوچ نیز شیوع پیدا کند.

گفته می‌شود نهادهای امنیتی از جمله سپاه پاسداران نیز همه نهادها و ارگان های بهداشتی در چهبار را تهدید کرده تا قبل از بازگشت زائران شیعه از کربلا خبر شیوع این بیماری منتشر نشود ولی با توجه به گستردگی و خطرناک بودن آن، مسئولان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ناچار شده‌اند آن را به عموم مردم اطلاع بدهند و از آنها خواسته شده تا مراقبت های ویژه ای در پیش بگیرند.

لازم به ذکر است که این بیماری واگیردار از طریق گزش پشه آئدس بوجود می‌آید. از علائم این بیماری سردرد شدید، درد استخوانی، درد مفصلی، درد عضلانی، درد حدقه چشم، بی اشتهایی، استفراغ، بثوارت جلدی و تظاهرات خونریزی خفیف از بینی و لثه است که ممکن است فرد بیمار را در ظرف یک هفته با مرگ مواجه کند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*