بهرام صحرانشین کرباسک فرمانده گردان ۳۹۶ بیت المقدس دزاپ عامل کشتار نمازگزاران بلوچ

رسانک/ بهرام صحرانشین کرباسک فرمانده گردان ۳۹۶ بیت المقدس دزاپ یکی از عوامل اصلی کشتار نمازگزاران بی دفاع بلوچ در جمعه سیاه دزاپ در این شهر است که خون صدها تن از مردم بلوچ توسط این شخص ریخته شده است.

گفته می‌شود در روز جمعه که تظاهرات مسالمت آمیز توسط شماری از مردم بلوچ برگزار شد، گردان ۳۹۶ بیت المقدس که یکی از شاخه های سپاه پاسداران است و در بلوچستان هم مستقر هستند، نقش اصلی را در کشتار نمازگزاران بلوچ داشته اند.

بهرام صحرانشین کرباسک در روز جمعه ۸ مهر ماه ١۴٠١ ، به شخصه همراه با گردانش در پشت بام کلانتری کنار مصلی و بعد در خیابان خیام مستقر شده و در کشتار مردم بلوچ نقش بسزایی داشته و بسیاری از مردم بلوچ بدست این شخص به شهادت و سرکوب و زخمی شده اند.

همچنین تا روزهای بعد از جنایت خونین جمعه سیاه دزاپ، فضای این شهر ملتهب بود و این فرمانده نظامی به مناطق شیرآباد، جام جم، بازار مشترک یورش برده و شماری از مردم بلوچ را در آنجا سرکوب و بازداشت کرده است.

بهرام صحرانشین کرباسک در جنایات بسیاری در بلوچستان نقش بسزایی داشته است که از جمله آن می‌توان به واقعه شمسر، خیزش مردم کورین و واقعه ی شهادت غلام شه بخش در تاریخ ۱۱ دی ماه ۱۴۰۰، نیز اشاره کرد.

لازم به ذکر است گردان بیت المقدس که یکی از شاخه های سپاه می باشد و نقش اساسی و کلیدی در سرکوب و کشتار معترضان در کل جغرافیا ایران را دارد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*