بازداشت زنان و دختران معترض بلوچ در چابهار و انتقال آن‌ها به زاهدان را محکوم می‌کنیم

فرمانده‌ی نیروی انتظامی چابهار به دختر پانزده‌ ساله‌ی بلوچ تجاوز نمود. خانواده‌ی این کودک پانزده ساله به مراجع قضایی رژیم مراجعه نمودند، اما به جای رسیدگی به پرونده‌ی آن‌ها و اجرای عدالت پاسخ رژیم به آن‌ها تهدید و ارعاب بود.

تأیید این جنایت هولناک و همزمانی آن با اعتراضات مردم ایران در ارتباط با قتل فجیع دختر ۲۲ ساله‌ی کُرد مهسا (ژینا) امینی توسط گشت وحشت رژیم سبب شد که مردم بلوچ همراه و همگام با مردم ایران به کشته شدن مهسا امینی و همچنین تجاوز به کودک بلوچ دست به اعتراض بزنند.

رژیم که کشتار مردم بلوچ برایش امری کم‌هزینه است با برنامه‌ریزی قبلی به روی مردم بلوچ آتش گشود؛ حداقل ۹۲ بلوچ را کشت و صدها بلوچ دیگر را به شدت زخمی نمود. رژیم به گشودن آتش مستقیم گلوله‌های جنگی به سوی مردم اکتفا نکرد: در زاهدان و دیگر مناطق بلوچستان فضایی جنگی حاکم نمود و صدها بلوچ را روانه‌ی شکنجه‌گاه‌های قرون وسطایی خود نمود.

در میان بازداشت شدگان پنج زن و دختر بلوچ وجود دارند که تا این لحظه هویت سه نفر از آن‌ها احراز شده است:
۱. فاطمه بلوچ کاری
۲. مهرناز عمرزهی ۱۷ ساله
۳. سارا بلوچ
تا جایی که برای رسانک نیوز و سازمان زنان بلوچ (برمش) محرز شده است، نامبردگان از اعضای یک خانواده بوده و به همراه دو زن دیگر در چابهار بازداشت شده و به زاهدان منتقل شده‌اند.

این شکل از در هم شکستن اعتراضات و بازداشت‌ها به شمول زنان در بلوچستان امری بی‌سابقه است. کشتار بیش از ۹۲ نفر و زخمی نمودن صدها نفر در اعتراضات نمازگزاران زاهدان بر علیه تجاوز به کودک چابهاری و حمایت از اعتراضات سراسری نشانه‌ی آن است که رژیم جمهوری اسلامی تمام قد شمشیر را برای انجام هر گونه جنایت بر علیه ملت بلوچ از روی بسته و از هرگونه انتقاد حقوق بشری هراسی به دل راه نمی‌دهد.

جمهوری اسلامی ایران تنها کشور از نوع خود است که قربانیان در جای متهم و دزدان و جنایتکاران در جای قربانیان قرار می‌گیرند. در چنین وضعیتی این خود مردم هستند که باید از جان، مال، شرف و عزت خود دفاع کنند. این امر زمانی میسر است که این نظام دیکتاتوری قرون وسطایی از بیخ و بن بر انداخته شود و نظامی دموکراتیک، سکولار و پاسخگو جانشین آن گردد.

سازمان زنان بلوچ (برمش) وقوع این فجایع ضد بشری و برنامه‌ریزی شده: بازداشت زنان و مردان بلوچ معترض در چابهار و قتل‌عام نمازگزاران در جمعه‌ی سیاه بلوچستان را که بدون حمایت برنامه‌ریزی شده‌ی حکومتی انجام آن امکان نداشت را شدیداً محکوم می‌نماید و خود را در درد و رنج خواهران زندانی و بازماندگان شهدای ملت رنجدیده‌ی بلوچ شریک می‌داند و تا براندازی این نظام رعب و وحشت از پای نخواهد نشست و همگام با دیگر مردمان ساکن ایران مبارزه خواهد نمود.

سازمان زنان بلوچ (برمش)
اکتبر ۲۰۲۲

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*