گلایه و ناراحتی دستفروشان در شهر پهره از شورا و شهرداری این شهر

به گزارش رسانک، با توجه به عدم وجود شغل مناسب و پایدار و زیرساخت های اقتصادی در استان بلوچستان و سیستان بسیاری از شهروندان به دستفروشی روی آورده اند تا بتوانند امرار معاش کنند. 

در روزهای اخیر عوامل شهرداری شهرستان پهره (ايرانشهر) با حمله ور شدن به دستفروشان بسیاری از اموال و حتی میوه هایی که آنها می فروختند را جمع آوری و با خود برده اند.

به گفته برخی از این دستفروشان که به شهرداری جهت تحویل اجناس خود، مراجعه کرده اند هیچ مسئولی پاسخگو نبوده و شهرداری مدعی شده که این اموال و میوه‌جات در انبار نگهداری خواهند شد، در حالی که بسیاری از شاغلان در این اداره، اموال مصادره شده را به منازل خود می‌برند. 

یک دستفروش پهره ای که مورد تعرض، بداخلاقی و اهانت عوامل شهرداری شده به رسانک گفت: “ما در سراسر شهرستان هیچ کارخانه، شرکت و تولید کننده ای نداریم و مجبور به انجام این کار شده ایم. ما هم دوست داریم با آبرو زندگی کنیم نه اینکه اداره برق، بدلیل بدهی برق منزل را قطع کند.”

وی افزود: “عوامل شهرداری با بدرفتاری و اهانت، حرمت وی را شکسته و مورد حرف های رکیک قرار داده اند. ما هم انسانیم، حق زیستن داریم، نمی خواهیم جلوی خانواده هایمان شرمنده باشیم.”

این شهروند اضافه کرد:” در صورت تداوم آزار و اذیت های شهرداری شهر پهره، حاضر است بجای شرمنده شدن در مقابل خانواده، خود را در مقابل شهرداری، آتش بزند تا مسئولین فکری به این وضعیت کنند وگرنه مرگ با عزت بهتر از زندگی با ذلت هست.”

گفتنی است که بسیاری از این شهروندان دارای مدارک تحصیلی عالیه هستند ولی عدم توجه مقامات و مسئولان بلندپایه حاکمیت باعث شده تا این افراد به کارهایی همچون دستفروشی یا سوختبری روی بیاورند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*