بازداشت کارگران معدن آسیمنون توسط نیروهای امنیتی

به گزارش رسانک به نقل از آواتودی، روز دوشنبه ۸ آذر ماه ۱۴۰۰ ، ده نفر از کارگران این معدن از جمله مدیر داخلی، توسط نیروهای امنیتی رژیم جمهوری اسلامی ایران در شهرستان منوجان بازداشت شدند.

 طبق این گزارش، خانواده بازداشت‌شدگان به همراه شماری از کارگران در اعتراض به دستگیری این شهروندان، در مقابل ساختمان شرکت معدن آسمینون دست به اعتصاب زدند.

گفته می‌شود، این تجمع‌کنندگان زمانی که با عدم پاسخگویی مسئولان معدن مواجه شدند، با مراجعه به فرمانداری شهرستان منوجان تا ساعت پایانی شب گذشته در آنجا حضور داشته‌اند.

کارگران معدن آسمینون طی اقدامی در روز سه‌شنبه ۲ آذر ماه، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالبات صنفی خود، محور بین‌المللی منوجان-بندرعباس را به طور کامل مسدود کردند.

نیروهای رژیم جمهوری اسلامی روز جمعه ۵ آذر ماه با یورش به محل تحصن کارگران معترض، ضمن توسل به زور و با اعمال خشونت، در حالی که تعداد آنها ۴۰۰ نفر اعلام شده است، اقدام به بازگشایی محور مسدود کردند. 

این کارگران نسبت به سطح پایین دستمزد و مزایا و همچنین وضعیت شغلی و معیشتی خود و عدم رسیدگی مسئولان به مطالبات آنها اعتراض دارند.

کارگران معدن آسمینون منوجان پیشتر نیز در اواخر اردیبهشت سال جاری به مدت ۴ روز تجمع اعتراضی برگزار و با مسدود کردن محور کهنوج-بندرعباس، در یکی از تونل‌های این محور تحصن کرده بودند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*