اکنون شورای راهبردی اهل سنت کجاست؟!

✍️جواد بلوچ

شوربختانه با شیوع هرچه بیشتر سویه دلتا ویروس کرونا در بلوچستان، مردم این استان در وضعیت بحرانی تری نسبت به قبل فرو می‌روند و به دلیل کمبود منابع بهداشتی و بیمارستانی آمار تلفات کرونا در این منطقه به شدت بالا رفته است.

اکنون زمانی است که می توانیم نگاهی دقیق تر به چند هفته ای که سپری شد داشته باشیم و ستادهای انتخاباتی ریاست جمهوری را به یادآوریم. بذری که در آن روزها با حمایت “شورای هم‌اندیشی اهل‌سنت ایران” کاشته شد، اکنون چه ثمری آورده؟!

جز این است که سردخانه ها از جنازه‌ها پر شده و گزارش‌های محلی حاکی از بالا رفتن بیش از حد آمار مبتلایان به کرونا در بلوچستان است!

اما پرسش این است، برخی روحانیون اهل سنت و گردانندگان شورای راهبردی اهل سنت شما که مردم را با بیانیه هایتان به پای صندوق های رای کشاندید، اکنون کجا هستید؟

اکنون که برخی از مردم ساده دل بلوچ به خواست شما رای دادند، شما چقدر پیگیر مطالبات همان برخی ها هستید؟

آیا شواری هم اندیشی اهل سنت بعد از انتخابات منحل شده است؟ یا به خواسته و آرمانش که کشیدن مردم به پای صندوق های رای بود رسیده و دیگر احتیاجی به مردم ندارد؟!

تمامی دولتهای پیشین درباره «اجرای عدالت و رفع مشکلات، تبعیض و نابرابری» به مردم وعده هایی داده بودند که عملی نشد.

ای کاش همانطور که به خاطر درگذشت جمعی از جوانان و خبرنگاران برخی روحانیون تسلیت و بیانیه می دهند یادداشتی هرچند کوتاه، درباره وضعیت اسفبار بلوچستان و سیستان و تسلی دادن به مردم داغدارش می نوشتید و بجای اینکه پرداخت زکات و خیرات را برای دفع بلاها تجویز کنید، بهتر بود از همان دولتمردانی که برایشان تبلیغ کرده اید بخواهید هر چه زودتر واکسیناسیون همگانی واکسن های مورد تایید سازمان بهداشت جهانی در استان آغاز کنند.

بدانید که تاریخ همیشه شما و اقدامات شما را به خاطر خواهد سپرد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*