مسئولیتی که هیچ یک از مدیران ادرات نمی‌پذیرند!/ خطر سیلاب در جالک

رسانک/ این روزها اعتبار بهانه تکراری دولتی ها برای ادامه اهمال کاری ها در اقلیم بلوچستان به شمار می رود که در پاسخ مطالبه مردم فقط به “اعتبار نداریم” بسنده می کنند.

ورودی هر شهر به عنوان معرفی کننده هر منطقه به شمار می رود که از اهمیت بسیار بالایی باید برخوردار باشد اما در برخی از شهرهای بلوچستان شاهد وضعیت اسفناک ورودی شهرها هستیم. 

شهر جالک از توابع شهرستان شستون نیز از این قاعده مستثنی نبوده تاجاییکه ورودی نامناسب این شهر گلایه شهروندان را به دنبال داشته است.

شهروندان جالک مدتهاست كه نسبت به ورودی نامناسب این شهر گلايه دارند و با وجود درخواست های مكرر براي اصلاح آن، هنوز اقدامی از سوی متولیان امر صورت نگرفته است.

 این منطقه دارای اماکن تاریخی و گردشگری بی شماری است و در تمامی فصول سال پذیرای گردشگران زیادی میباشد اما ورودی شهر سیمای نامناسبی از جالک را به نمایش گذاشته است. بر اثر سیلاب ورودی جالق تخریب شده اما تاکنون هیچ اقدامی جهت ترمیم آسفالت آن از سوی متولیان امر صورت نگرفته است. 

 در همین راستا مهران محمودی بخشدار جالک گفت: ورودی شهر جالک در مسیر سیل قرار دارد و هنگام سیلاب به آسفالت آسیب وارد می شود، از زمانی که سیلاب ورودی شهرجالک را تخریب کرده تاکنون ترمیم نشده که شهرداری به دنبال احداث پل یا آبنما است.

وی افزود: شهرداری ترمیم را وظیفه اداره راه می داند. 

این مقام مسئول گفت: مشکل دیگر که در این منطقه وجود دارد این است که دولت حدود 10 سال قبل هزینه سنگین برای سیل بندهایی که دارای رودخانه فصلی خطرناک در منطقه ناهوک، جالک و کله گان وجود دارد، کرده است که با وجود تمامی سیلاب هایی که در منطقه رخ داده، این سیل بندها از زیر در حال خالی شدن هستند و کسی به فکر حل این مشکل نیست.

محمودی اذعان کرد: این موضوع به صورت مکتوب چندین مرحله به ستاد مدیریت بحران استان ارسال شده، پاسخی که دریافت کردیم این است که سیل بندهای کله گان، ناهوک و جالک توسط دهیاران و شهرداری ها ترمیم شود اما دهیاران این منطقه بودجه آنچنانی برای ترمیم سیل بند ندارند و این وظیفه امور آب یا ستاد مدیریت بحران است.

وی خاطر نشان کرد: زمانی که بحران به وجود آید آن زمان مسئولین به فکر چاره خواهد شد در حال حاضر این موضوع را بارها متذکر شده ایم اما کسی توجه ای ندارد.

بخشدار جالک بیان کرد: امور آب مسئول مستقیم سیل بند ها است که در پاسخ به نامه گفته اند باتوجه به اینکه بودجه و اعتبارات لازم را در اختیار نداریم دهیاری ها اقدام به ترمیم سیل بندها کنند که از اختیار دهیاری های این منطقه خارج است.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*