حجم بالای ذخایر طلا در بلوچستان غنی با مردمانی فقیر

رسانک/ استاندار بلوچستان و سیستان از کشف ذخایر جدید معادن طلا به مقدار ۳۸ تن در استان خبر داد. 

 موهبتی استاندار ضد بلوچ و غیربومی بلوچستان در جریان حضور در جلسه بازگشایی پاکات مزایده عمومی محدوده‌های اکتشافی، مجوز برداشت، گواهی کشف و پروانه‌های بهره‌برداری معادن بلوچستان و سیستان، اظهار داشت: مهمترین مزیت بلوچستان و سیستان ترانزیت و تجارت و دومین مزیت آن معدن است که در زمینه معادن رشد و توسعه در همه ابعاد طی سال‌های اخیر شتاب بیشتری گرفته و امسال به ظهور رسیده است.

وی ادامه داد: بخشی از معادن بلوچستان در ایران و دنیا نقش‌آفرینی خواهند کرد، مانند معادن مسی که در استان شناسایی شده که به زودی رونمایی خواهد شد. یک معدن طلا در استان به نتیجه رسیده که دارای پروانه بهره‌برداری است و عملیات استخراج آن آغاز شده که تاکنون ۴۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در این معدن انجام شده و نهایتاً بیش از سه هزار میلیارد ریال در این معدن سرمایه‌گذاری خواهد شد. 

این معادن و منابع در حالی یکی پس از دیگری توسط غیربومیان و رژیم جمهوری اسلامی ایران کشف و استخراج می شوند که هیچ بازخورد و نفعی در وضعیت معیشتی مردم بلوچستان نداشته اند. 

با اینکه بلوچستان یکی از غنی ترین سرزمین های خاورمیانه میباشد ولی ملت بلوچ بدلیل عدم داشتن حاکمیت ملی و نیز تبعیض و بی عدالتی های گسترده توسط رژيم های حاکم در ایران، یکی از ملت های فقیر و محروم منطقه میباشند. 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*