احضار و بازجویی از یک شهروند بلوچ توسط سازمان اطلاعات چهبار

به گزارش رسانک، امروز شنبه ۱۳ دی ماه ۹۹، یک شهروند بلوچ به نام “عبدالله امیری” فرزند قاضی سالار اهل روستای “کوه بُن” در دهستان کاروان از توابع شهرستان کُنرَک توسط سازمان اطلاعات چهبار احضار و مورد بازجویی قرار گرفت.

این شهروند بلوچ در روزهای اخیر بارها توسط سازمان اطلاعات چهبار بصورت تلفنی فراخوانده شده بود که بالاخره امروز به اداره اطلاعات مراجعه کرده و به مدت چندین ساعت مورد بازجویی قرار گرفته است. 

عبدالله حدود شش ماه قبل نیز توسط سازمان اطلاعات احضار و مورد بازجویی قرار گرفته بود. نیروهای امنیتی دلیل احضار وی را برخی سخنان او علیه رژیم عنوان کرده بودند. 

در بازجویی امروز شنبه تلفن همراه و وسایل شخصی عبدالله نیز توسط ماموران امنیتی ضبط و مصادره شدند.

عبدالله در دفاع از دو روحانی بلوچ که در مقابل دفتر امام جمعه موقت چهبار توسط ناصر کاروانی مورد سوء قصد قرار گرفته و کشته شده بودند، در فضای مجازی اعتراض کرده بود.

لازم به ذکر است که دو روحانی بلوچ به نام های مولوی “عبدالوهاب میران زهی” و حافظ “محمدصالح میران زهی” اهل کاروان در تاریخ ۲۸ بهمن ماه ۹۷ در مقابل دفتر امام جمعه موقت چهبار توسط “ناصر کاروانی” فرزند یحیی مورد سوء قصد قرار گرفته و جان خود را از دست دادند؛ قاتل این دو روحانی بلوچ که از حمایت سازمان اطلاعات برخوردار بود چندی پیش با تودیع وثیقه ۱۰ میلیارد تومانی از زندان آزاد شد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*