مولوی عبدالحمید: اگر مردم سلاح داشته‌اند، در جمعه سیاه چند نفر از شما کشته شده است؟

به گزارش رسانک، امروز جمعه ٢٩ مهر ماه ١۴٠١، مولوی عبدالحمید، امام جمعه شهر دُزاپ (زاهدان) نسبت‌دادن جنایت هولناک روز ٨ مهر ماه در این شهر را به تجزیه‌طلبان و گروهک‌ها مردود برشمرد و گفت: «افرادی که این جنایت را رقم زدند الآن به دنبال دروغ‌سازی هستند. نسبت‌دادن به تجزیه‌طلبی و گروهک‌ها همه کذب محض است. یا گفته‌اند به ما با سلاح حمله کرده‌اند. اگر با سلاح حمله کرده‌اند، چند نفر از شما کشته شده است؟ در صحنۀ اول که بیشترین تعداد مردم کشته شده‌اند یک نفر هم از آن طرف کشته نشده است. چرا این دروغ‌ها را می‌گویید؟ هرچه دروغ بگویید نارضایتی خدا و ملت بیشتر می‌شود.»

امام جمعه مرکز بلوچستان تأکید کرد: «به کدام مجوز در جایی که خدا عبادت می‌شود، شلیک کرده‌اید؟ به چه دلیلی دو ساعت مردم را به گلوله بسته‌اید؟ اینجا یک مأمور هم کشته نشده و این، دلیلی بر آن است که مردم سلاحی با خود نداشته‌اند.»

وی با یادآوری اینکه کشته‌شدگان این حادثه تنها در حدود دو ساعت بیش از کل کشته‌شدگان سه هفته اعتراضات سراسری اخیر بوده، افزود: «انتظار ما از مسئولان تهران آن بود که به این مسئله رسیدگی کنند. بزرگترین خواسته اولیای دم و مردم بلوچستان هم این است که تک‌تک مامورانی که مرتکب این قتل شدند، مواخذه شوند و کسی که به آن‌ها فرمان داده است، دستگیر شود. مسئولانی که در این جریان کوتاهی کردند، باید پاسخگو باشند.»

مولوی عبدالحمید درباره اقداماتی که در خصوص پیگیری این حادثه صورت گرفته، توضیح داد: «ما منتظریم که پاسخی داده شود. وزیر کشور و نمایندگان کمیسیون امنیت ملی مجلس آمده‌اند اما با اینکه حق ثابت شده است و برای مسئولان واضح است که مردم به ناحق کشته‌ شده‌اند، هنوز نتیجه‌ای به ما اعلام نشده است. ما منتظریم که به این موضوع رسیدگی شود و کسانی که مرتکب این جرم شده‌اند، محکوم و مجازات شوند.»

امام جمعه دزاپ بار دیگر تصریح کرد: «ما بی‌انصافی نکرده‌ایم و حالا هم انصاف را جزو وظایف خود می‌دانیم و حاکمیت هم باید انصاف کند. این مردم کشته شدند و این مأموران باید حالا در زندان می‌بودند. کسانی هم که به آن‌ها فرمان داده‌اند، باید در زندان باشند تا مرهمی بر زخم مردم باشد. با پول و اینکه بگویید این‌ها شهید هستند، دل مردم تسلی پیدا نمی‌کند.»

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*